Position, position och position....

I tre år har jag träna fel med Flex då det gäller position och nu håller jag på att träna om honom.

Vi har börjat från steg ett, alltså leda in honom med en överdriven handrörelse och klicka precis vid rätt position.
Det går så sakta och det gäller för mig att inte gå fram för fort.
Sen för att jag inte ska bli tokig så varvar jag med att träna in halva momentet av Hopp och Inkallning.
Jag vill ha hög fart i dessa moment.

Idag provade jag på platsliggning med skott (med Flex) och det gick bra.

Yenna har börjat allmänlydnadskurs med och vi har gjort första läxan och det känns väldigt roligt att kursa igen.

Nu när jag jobbar heltid händer det inte så mycket annat i mitt liv.
Jägarexamen har strandat i och med skyttet, jag har inte skjutit upp ännu och lär inte få göra det de här närmaste veckorna.
Vi kanske får göra något eftersök denna vecka...

Killen har åkt iväg på jakten så jag blir allena inatt och några nätter framöver, men det är ganska skönt.
Ligga själv i soffan och pilla mig i naveln och ha det gott =).

//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0