Jag hann precis...

tänka tanken:
JAAA men se vad bra sönerna leker med varandra lugnt och stilla körandes med varsinn bil mitt på köksgovet, värsta idyllen för en småbarnsmamma med relativt tätt mellan barnen.


Sekunderna innan attentatet =).


Just då brakar helvetet lös och Oscar drämmer till Lucas med en brandkårshellikopter och Lucas svarar med att ta sig ett ordentligt bett på Oscars överarm och det fjärde världskriget är i gång...
Det är såååå rart med barn!!!

På schemat idag står Bullbak med systeryster.
Vi har lånat mammas 70-tals köksassistens i kulören gul/brun, så det kommer att går behändigt att fylla frysen med bulla. Tänkte prova på att göra några med blåbärsfyllning, det kan ju bli gott.                                                
Matilda har skrivit en handlingslista, så hon kan fortsätta med sitt bakande, jag tror det lutar mot en morotskaka eller kärleksmums denna gång. Hon är så duktig på att baka och att städa upp efter sig!

Och jag tänker då inte bli sjuk!!!

//Linda.


Kommentarer
Postat av: Czy

Helt rätt! Det är bara att säga åt kroppen att hålla sig frisk ;-)

Härligt med bullbak. Min frys är full med mjiuoköko (värsta stavningen där HA HA!)

2009-09-24 @ 12:16:07
Postat av: Carro

Härligt med en massa bullbak. Bakade lingommuffins igår.

2009-09-24 @ 14:59:16
Postat av: Sussie I

Visst är det bra när barnen vill baka! Evelinas "favvobok" är "7 sorters kakor" skartt, den brukar hon ta när hon går o lägger sig.. Är helt övertygad om att hon snart kan ALLA recepten i den boken. Hon är duktig på att baka, det är ju det där med att diska undan...vet inte hur många ggr jag har visat hur man skall göra...men men det kommer väl det med! =). Helt rätt inställning till sjukdomstiderna - den POSITIVA TANKEN TAR OSS LÅNGT!!

2009-09-26 @ 18:21:01
Postat av: Sara Andersson

Hej!

Vad kul med bullbak, alltid bra att ha fika i frysen. Själv har jag bara en påse köpesbulle i min frys :) Kram

2009-09-26 @ 18:49:19
Postat av: Matilda

Klar att jag är bra på att baka ;) Men det är jätte tråkigt att diska!!

2009-09-27 @ 21:24:41
URL: http://onlymatildaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0