Flex godkänd terapihund!

Då har jag fixat ett jobb till Flex, han ska bli springvikarie inom vården =).
"sådan hund sådan matte"...


En hälsning på den "konstiga" gubben...
Foto: Anna-Lena Nilsson Kaati.

Han fick genomgå ett litet test för att se om han är lämplig att "umgås" med funktionshindrade, handikappade och dementa personer.
I testet ingick hantering, ljudkänslighet, reaktion på en stor farbror som gick med kryckor, hur glups han är i godisbelöning ect.

Före vi skulle på studiefrämjandet var jag i skogen med Petra och hennes familj.
Hundaktiviteter stod på schemat.
Till Flex kastade jag ut fem dummyn i en "ruta" på ca 100 * 50 meter och lät det ligga medans jag gick ett 100 meters spår till Yenna med korv i slutet.

Flex apporterade in samtliga dummysar och hade ett riktigt fint lämnande, alltså direkt i min hand.
Yenna smög sig in i skogen och spårade sig till sina korvar.
Båda hundarna skötte sig skitbra och jag känner mig mycket nöjd med dagen som hundägare till dessa två små älsklingar.

Vi i Norrbotten har haft en underbar höstdag idag....

Vi hann med en liten skogspromenad på Brännaberget.

Nu ska jag gå och slappa i soffan medans killen tar hand om älgkött =).

//Linda


Kommentarer
Postat av: Ida

Grattis till godkänt "terapihundstest" :)

2009-09-14 @ 10:31:16
URL: http://aktivahundar.net
Postat av: Sussie

Men så trevligt med lite terapihundsjobb!

2009-09-15 @ 19:46:18
Postat av: Petra

Bra jobbat Flexan :)

2009-09-16 @ 10:53:04
Postat av: Sara Andersson

Å vad kul att Flex blivit terapihund, grattis! Hoppas att ni har det bra. Kram

2009-09-16 @ 13:03:59
URL: http://www.clics.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0