Abisko...

Jag brukar alltid skriva "Borta bra med hemma bäst", men jag kände faktiskt att jag ville stanna i Abisko några dagar till!

 
Abisko 20 september...

Fredag morgon packade vi, barnen och jag in oss i mormor och farmors bilar för en weekend i fjällen.
Planen var att bara strosa omkring och må gott, och det är precis vad vi har gjort.

Fredag gick "kärringarna" och labradorerna efter Kungsleden, medans vi andra irrade omkring vid Abisko båthamn, pojkarna vandrade på i sin takt, vilket inte var allt för snabbt men vi hade ju inte bråttom någonstans.
Frida, Oscar och jag tog en skön bastu medan de andra lagade middag- Lax och färsk potatis.

Vid 22-tiden var det tyst i stugan och alla sov gott =).
En av anledningarna till den tidiga kvällen kan ha berott på att stugorna saknade tv, det var ovanligt men egentligen mycket bra. Tv ser vi nog mycket på hemma.
Hundarna som suttit i bilen hela dagen hade ganska mycket spring i benen.



Vattnet i bäckarna är grönaktigt...

05:10 vaknade Oscar som fort såg till att alla andra också var vakna, alla utom Matilda (bränt barn skyr elden). Linbana stod på dagens schema, en tur som gick 900 meter över havet.
En skräckupplevelse för mig som är en aning höjdrädd.
Vägen upp åkte jag och Oscar med varandra och han var så duktig och vara alldeles stilla och sa: "mamma det här går bra", kloka lilla människa <3...
Min rädsla skimrade nog igenom mitt skal.

Väl uppe på kalfjället blåste det garnkallt och regnade spik, mindre mysigt...


Oscar gör vinterns första snöboll.

Matilda och jag drog vinstlotten och fick gå ut med hundarna utan pojkarna =).Vi gick efter kungsledan och passade på att kasta lite dummy till dem och det gick mycket bra!
Fina inlämningar av Flex och Rocky, juniorerna flamsade runt.
Nästan två timmar var vi ute, lovley.

Tidig morgon betyder tidig kväll i vår familj...
Eftersom Lucas hoppade över lunchvilan somnade han sittandes i fåtöljen klockan 17:40.


Lucas i Abisko.

Stugan skulle vara städad och utcheckad till klockan 10:00, så vi hann inte göra så mycket annat.



Torneträsk.

Vi stannade efter vägen, Torneträsk båthamn och hade picknick.



Matilda, Flex, Frida och Yenna.

//Linda.


Kommentarer
Postat av: Petra

En underbar helg ser ni ut att haft, vi ses i morgon.

2009-09-20 @ 22:56:56
Postat av: Czy

Vilka fina bilder. Ni verkar haft en toppenhelg, jag förstår om du ville stanna någon dag extra ;)

Kul att du är "back on track" vad gäller bloggandet.

Kommer du ihåg hur dåligt humör du hade en gång när du skulle spinna (tillsammans med dina kurskollegor). Du skulle inte spinna, men jag fick dig att hämta skorna som låg i bilen. Efteråt mådde du mycket bättre. Kanske det är dags för ett Linda-besök i lokalen???

Bara den där tiden skulle vara 12 timmar längre varje dag - typ!

2009-09-21 @ 20:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0