10 års jubileum...

I november 1999 föddes de första valparna efter prefixet High Score.
Detta firades med en heldag i Stockbäcken, allt gick i hundenstecken =).
Supé och mingel i kennelbaren långt in på natten.

Flex är ju kung på jaktträning, synd bara att hans matte inte är lika bra.
Så vi provade på Line-up, linjetag och avlämningar.
Flex är så duktig att jag känner;
Fan ska denna juvel inte satsas på för att jag inte har kunskapen?!


foto: Ann-Sofie Öhman.

Sussie och jag hade äran att få en liten privatlektion av Roger, vi skulle kolla färdigheterna i enkelt vatten, men det var en bit ifrån godkänt!
Nu bor tre måsar i min frys och tanken är att komma igång och träna avlämningar med dessa...
Mitt mål är att klara av enkeltvatten under våren/försommaren.

Yenna har också en jävla fart i apporteringen och betydligt lugnare passivitet, för i passiviteten brister Flex.
Ett tips från en duktig instruktör, Erica Berglund, var att sätta skinkost på hans framben och låta honom slicka bort det samtidigt som jag var honom nära, detta ska vara lugnande signaler...
Men på viltet var hon inte riktigt lika duktig med och jag hade tränat Flex hela dagen och gav inte Yenna den chans hon var värd.


foto: Ann-Sofie Öhman.

Yenna fick prova på att gå ett viltspår, det gick sakta, ända fram till spårslut, hon är sååå duktig.

Nu ska jag köra hemåt, pojkarna och jag har varit med mamma och systeryster, trevligt trevligt...

//Linda

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilkan fina bilder på dina hundar! Vad kul med en riktigt bra hunddag.

Kram

2009-10-02 @ 09:51:42
URL: http://www.clics.se
Postat av: Matilda

Yenna och Flex är såå fina ;)

2009-10-03 @ 18:00:34
URL: http://onlymatildaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0