Vård av sjukt barn...

Stackars Lucas har blivit sjuk!!!

På fredag anlitade jag AnnaLena och Linus som barnvakter till pojkarna då Flex hade anställning åt studiefrämjandet, Hund för Alla.

När jag kom tillbaka ca en timme senare satt Lucas i ALs famn och bara jäspade?!
AL sa att han varit sååå trött sen jag åkt.
Medans jag kokade kaffe la han sig i "stor"-sängen och där sov han i ca fem timmar???
När han vaknade vid tretiden hade han feber.

Natten till lördag gick ganska bra och under lördagen var han relativit pigg, tills han sovit middag...
Termometern var upp i 40.1 som mest, men efter en "doning" av ipren och panodil ,rekomendation av Barn i S-byn, mådde han fort bättre.

Söndagen gick bättre, febern var inte så hög och han orkade leka med Oscar, men idag kom ett bakslag han känns ganska varm och verkar ha ont i huvudet, fått blåsor i munnen och blivit täppt i näsan...

Att ha sjuka barn är det värsta jag vet!!!

Matilda har skött hundarna hela helgen, eftersom jag jobbat och Henrik suttit med Lucas i gungstolen.
En kvällspromenad kom jag mig iväg på med hundarna och det var mycket skönt.
Efter middagen tränade jag apportering med flex på köksgolvet, han apporterade in en gaffel och har blivit jätte duktig på avlämningar.

Positionen sitter också ganska bra och det ser ut som om den fastnat, vi behöver bara putsa till den och se till att vi börjar gå längre sträckor.

Nu ska vi kurera oss och hyoppas att ingen annan i familjen blir sjuk.

//Linda.

Kommentarer
Postat av: AnnaLena

Hoppas lill-killen kryar på sig! och hoppas inte att vi också blir sjuka ;)

2009-10-19 @ 19:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0