Sommarvärme...

Ja, då har det varit SSRK-utställning i Skellefteå, man kan väl säga att jag blev snuvad på ett cert, men vad gör väl det?!
Jag är ganska säker på att det kommer fler chanser för min fina Sessa=).

Yenna slutade som klassvinnare i juniorklassen med CK och slutade som 4 btkl, slagen av Titti som tog sitt sista cert för championatet och det unnar jag dem verkligen!!!
Bort med henne, en mindre att konkurrera mot =). 

På söndag var jag i "backen" med Flex och fortsatte med lite klickerträning, han var inte lika focuserad som förra gången, men vi jobbade på med kontakten och klick-godis.
Matilda var också med, men hon tyckte det var mer kaffe och skvaller än hundträning.
Hon aggerade kennelflicka på www.jebas.com på fredag och tränade med Stella, som är M's favorit hund.

Idag har vi haft ca 15 grader och hundarna och jag har varit på en skogspromenad, passade på att kasta lite dummies med Flex, han är så duktig.
Men man märker att hundarna inte är van denna värmen, för de blir ganska påverkade.

Ikväll har jag varit på någon drog- och spelmissbruksföreläsning, men jag vet inte riktigt vad jag tyckte om det???
Men man kan väl inte bli för informerad när det gäller alkohol och tonåringar.

Näää nu ska hundarna ut en sista gång och sen ska jag isäng *zzzz*

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena Kaati Nilsson

Hej!

Ser att du tränar för fullt! Kul! =) Blir det någon lydnadstävling för er? Håller med Matilda.. Ibland surrar man och fikar mest men då får ju hundarna passivitetsträning kan man ju kalla det hi hi hi ;) Vi syns på klubben! :) Mvh Anna-Lena

2009-05-05 @ 09:55:45
URL: http://varggarden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0