1:a certet =)

Då var det Yennas/min tur att plocka hem certet =).
Avresa vid sex tiden till Piteå för Yennas första nationella utställning, som alltid förr vann hon juniorklassen och lyckades placera sig som btkl4 och knep certet före syrran Yessie.
Slagen av championtikarna, Wilma Titti och Indy, syrran Yessie kom på femte plats...
Tänk att det var bara High Score hundar som placerade sig i bästa hane- och tik klasserna. Eller Wlma är ju inte en High Score, men ägs av dem.

Esko charmade domaren trots att jag alldeles gjorde bort mig och missade gå in  i ringen då vårt nummer ropades upp, då var jag och tränade lite med honom?!
Hela ringen tog fem minuters paus, på grund av min miss, sorry!!!
En av dödsynderna i utställningsringen, jag brukar så vid ringside redan hunden före och ha ställt upp hundarna innan ringsekreteraren hunnit ropa upp vårt nummer.
Den andra dödsynden enligt mig är att hundarna sätter sig och skiter i ringen under konkurrensbedömningen.
Pinsamt!!!

Nåja, Esko var med och blev BIR-valp och vidare i stora ringen, lycka!!!
Domaren tyckte verkligen om honom och kritiken var lysande.
Fyra timmar senare var det dax för finalen och efter en heldag ute i gassande sol var batterierna för Esko helt slut, men han rörde sig bra och stod relativt bra, jag är verkligen nöjd med hans insatts!
27 valpar hade kvalicerat sig till finalen och alla fem som blev placerade var under 40 centimeter höga?!
Hmmm, jag tycker att det är svagt av en domare att bara ta fram små hundarna.

Hemresan stannade vi i Harrbäcken för kaffe och glass (en tradititon), hundarna som skött sig så bra hela dagen fick strosa runt, Yenna hittade värsta gyttjepölen som hon rullad sig i, den rena fina cert hunden förvandlades till en stinkande byracka =D.
Mamma gjorde också en förvandling, till en tvättbjörn.
Från att vara fräch brun till att bli alldeles röd med vita cirklar runt ögonen =D.

Flex har avnjutit en dag i det fria i Storbäcken tagit premiär simturen i älven, hittat en smarrigt god älgklöv, som tyvärr blev bortplockad ganska fort.
Henrik hade gjort upp bastu i Storbäcken så vi åkte dit för kaffe/te och glass sedan tog vi oss en varm härlig bastu som avslut på denna dag/vecka.
Livet är väl för härligt?!

//Linda

Kommentarer
Postat av: Ullis

Grattis till certet!!!!!!!!!!!!!!!

Kram/grannen

2009-05-18 @ 21:20:45
Postat av: Anna-Lena Kaati Nilsson

Hej!

Grattis! Roligt att ni fick CERT!!!! :)

2009-05-19 @ 17:54:23
URL: http://varggarden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0