Yenna BIS-2...

Så otroligt roligt!!!
Jag övervägde en, två och tre gånger OM jag skulle åka till Boden på den inofficiella utställningen som Bodens lokala kennelklubb anordna, Gunnar Norlin dömde vuxna som var från 9 månader och Maria Sandlund valparna.
Gunnar Norlin har tidigare  dömt Yenna, men inte tagit fram henne till någon bis-placering, så det kändes lite tråkigt, sen visade termometern -27 grader.
Men jag åkte och det ångrar jag inte =)...

Alldeles allena var jag och lite stressigt blev det då det visade sig att direkt efter Esko skulle Yenna in i ringen, jag hann inte ta av Esko kopplet och inte borsta till Yenna innan hon skulle in i ringen, ändå blev kritiken lysande:

"Synnerligen tilltalande ung tik.
Flott över- och underlinje, välkroppad, utmärkt benstomme, mycket välvinklad.
Flytande rörelser.
Utmärkt päls och färg.
En riktig pärla".......

Vad säger ni om den kritiken?!
Eftersom kritiken var så bra kunde jag inte skippa finalen, jag hade en känsla att detta kunde bli något stort =).
Yenna skötte sig bra, blev lite sprättig då alla började applodera och satte av i galopp och det tror jag sumpande första platsen, men jag är supernöjd så klart!!!

Esko skötte sig också bra, han hade lite svårt att stå, men hans steg är otroligt.
Jag hoppades på BIS placering för honom också, men han åkte ut vid första gallringen.
Kritiken löd:

" En mycket härlig hanvalp med en trevlig helhet.
Mycket bra benstomme, välvinklad både fram och bak, bra rygg, något suttande kors.
Rör sig med ett mycket bra steg".

Trots dessa underbara kritiker, är det en helt annan händelse som fastnat i mitt inre.
En kvinna med tre barn, väldigt skojig och social kvinna med snygga kläder och även barnen var trendigt klädda.
Denna familj stod nära mig och då kvinnan vill se i katalogen känner jag en oerhörd stark spirtlukt från henne, ju längre tiden går ju mer överdriven blir hon, högre tal, gällt skratt och fumliga rörelser.
Barnen håller sig mer utanför hallen än inne och börjar undvika modern...
Vad kan man göra som medmänniska i dessa situationer???
Stackars barn, stinker man sprit och är synligt full en söndag förmiddag på en utställning, då måste man ju ha allvarliga problem med alkoholen!!!
Och inget gjorde jag för att underlätta för dessa tre barn...

Ta hand varandra!!!

//Linda.
 

Kommentarer
Postat av: Catherine just nu på NSD.SE

Vad kunde du göra? Där o då!

Det måste ju finnas ett skyddsnät i familjens närhet - skola, dagis, bvc, grannar som MÅSTE reagera!



Men, jag vet av egen erfarenhet att alkisar o pundare får mer än gärna både supa o knarka ihjäl sig hur mycket dom själva vill OM det är det liv dom väljer!



GRATTIS!!!

Superhimla grattis till framgångarna!




Postat av: Sussie

GRATTIS Linda! Är så imponerad över hur du får ihop det och din omtanke om andra.



Vilka fantastiska kritiker. Bådar gott inför kommande helg....

2009-03-02 @ 19:05:58
URL: http://www.freewebs.com/grundforsbacken
Postat av: Anneli B

Grattis till placeringen :0)

2009-03-02 @ 19:18:48
Postat av: Sara Andersson

Grattis till paleveringen med Yenna. Vad kul! Säg till nästa gång det är en inoff. så kommer jag och Juni med er. Tänkte köra några såna utställningar med henne under våren för att träning henne. Ha det bra

Kram

2009-03-03 @ 08:02:50
Postat av: Sara Andersson

Hej igen!

Ursäkta min stavning hi,hi! Jag har inte riktigt vaknat än.... Vi tar om det: Grattis till placeringen med Yenna.

2009-03-03 @ 08:04:23
Postat av: Jenny.P

Grattis! vad bra att du övervägde och for till slut.

Har ju en likadan hemma men tyvärr med några skönhetsfel men men för mig ändå lika vacker fast en aning ouppfostrad HA HA

2009-03-03 @ 09:55:44
Postat av: matilda

Grattis mamma och Yenna

2009-03-04 @ 15:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0