Takdropp och skitiga bilar...

Ja, nu har våren kommit till oss.

Lördag var pojkarna (den stooora och de små) på en kort skotertur till Esbnäs och åkte lite madrass och bob.
Vi hade med oss frukt.
Denna tur berodde på att H har sin jour vecka och då kan man inte sväva iväg allt för långt, för att vara exakt 3-5 minuter från Bränna...
Tyvärr blåste det en aning där vid älvskanten, men vi fick oss dagens dos av vitaminer.
Klockan 17:00 var det dax att åka på TVG för mig och göra ett av mina längre arbetspass, 4.0 timmar.

Idag har jag jobbar till elva, sen har vi "bara" varit hemma på gården.
Oscar har tränat sig för "Barnens vasalopp" som han har imorgon med dagis på Lappberget.
Det går si så där med skidåkningen, men nu har han lärt sig stiga upp då han har ramlat utan att fälla massa tårar.
Sen har ju stor grabbarna ( H & O) tvätta våran mega skitiga bil, så nu är den blå och fin igen =).

Flickorna kom hem vid fyra-tiden, då var de så snälla och hade barnvaktsjour till pojkarna om det skulle gå något larm.


Värsta draghundarna =)...

Så jag tog Matildas vallningsfria skidor och åkte genom skogen upp till Nybyn och sen efter isen till Bränna (genade över Bladvikensängar) mot Ängesån och vidare hem till Norra.
Helt ljuvlig var denna tur, bara ett missöde då jag ramlade på vägen efter jag tagit av mig skidorna på en isfläck så nu har mitt vänstra knä blivit lite svullet och gör lite ont.
Yenna fick prova sin nya fina lila dragsele från Björkis.

Jag hade fast henne direkt hemifrån genom skogen, sen fick hon vara lös ner till Bränna.
Men vilket bängel då jag skulle få fast henne igen, hon underkastade sig några meter framför mig och vägade komma ända fram till mig?!
Hon var lite rädd för skidorna då jag böjade åka, de låter ju hela tiden och det gör ju inte mina, kan det vara det?
Nåja jag löste det så att jag kopplade lös mig från skidor och stavar gick en bit ifrån dem, ca tio meter och började leka med Flex och tjoade runt som en toka.
Yenna stod en bit bort och såg mycket skeptisk ut, men efter några långa övervägnade kom hon fram till oss.
Då lekte vi ett tag och sen tog jag bara henne och kopplade henne, tänkte att jag inte skulle göra någon grej om det.
Gissa hur högt blodtryckt var periodvis och sen ska man bara vara glad och leka. Det är roligt nästan jämnt.
Nu ligger hundarna i sin biabädd och chillar =)...

Nu ska pojkarna badas och sen i säng, vi andra ska mysa med Beck och smoothies.

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Catherine

=D

Jag har sett!

2009-03-24 @ 07:46:10
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Catherine

Åh vad glad jag blir för din skull!!!

Jag vet exakt hur det känns... att läsa den där bokstaven! Speciellt när det står A!

GRATTIS!!!

2009-03-24 @ 09:22:15
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Catherine

Åh vad glad jag blir för din skull!!!

Jag vet exakt hur det känns... att läsa den där bokstaven! Speciellt när det står A!

GRATTIS!!!

2009-03-24 @ 09:22:36
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Catherine

Vad sysslar blogg.se med idag?

Kommentarerna är ju helflippade! =/

2009-03-24 @ 09:24:04
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0