Vårruset.


Katja,Lotta, Anna-Maria, Jessika & AnnaLena.

Sorry brudar, men nu får ni allt vara med på bild vare sig ni vill eller inte...

Då var det dax för vårruset i år igen =).
Mina mål var att starta i "springa" (för att stå här ska man kunna jogga 5 km under 30 minuter), orka upp för Åhlens backen och fixa banan på 28 minuter.
Vädret var relativt bra, lite för mycket vind, men ändå rätt okay.

Alla målen klarades utom 28 minuter =(, AnnaLena och jag sprang på 28.24, lite störande.
Jag hann bli lite irriterad efter vägen på personer ställer sig i springa, det står klart och tydligt vad som gäller om man ska starta i denna fålla...
Likt förbannat finns det de som ställer sig där och börjar gå efter ca 300 meter.
Banan var ju också så att det blir lite "flaskhals-stoppning" på vissa ställen där i början som gör att man inte kan hålla ett jämt tempo, men det är ju sånt man får räkna med i dessa öppna lopp.
Jag är nöjd över min prestation, vinnaren Cornelia Henriksson sprang på ca 16 minuter, ops där ligger man i lä...

Mina kära vänner sprang också på ena riktiga topptider, ca 30 minuter jämnt och en av dem har inte varit på en enda joggingtur, men då har hon en jävla "sisu" i sig =D...

Även detta år hade de Siperns bakom mikrofonen och min inställning till honom är väl den samma som förra året.
Picknick korgen är ju det bästa, enkelt och gott.

Hundarna fick tyvärr ligga igår och tanken var att åka till skogen hela familjen och grilla och träna lite med dummyn ikväll, men Lucas har börjat kräka på dagis, så det blir nog inget med skogen ikväll =(.
Jag vet inte om Lucas kräks för allergin mot mat eller om han har magsjuka???
Det är så frusterande att inte veta vad han är allergiskt mot!

Trevlig helg på er alla.

//Linda


Kommentarer
Postat av: Czy

Jag tyckte det var perfekt väder för Vårruset. Att det blåste gjorde inget, det fläktade skönt. Vad duktiga ni var! Jag blir på så glad när jag hör hur andra lyckas=)

Själv något sämre än tidigare år, håll sista km, men ändå nöjd med min tid. Det ända jag ångrar är att jag började spurta alldeles för sent, hade ju kraft kvar som jag inte vet var den kom från =(

2009-06-05 @ 20:06:00
Postat av: Anna-Lena

Tackar! Jo, hon tycker att det är jättekul så hon är rätt så kvick.. :) Jisses så ni har varit flitiga.. =) HaD! Mvh Anna-Lena

2009-06-06 @ 11:32:28
URL: http://varggarden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0