Söndag...

Det har varit jobbarhelg, men det har gått bra, missade helt öppis-mammagrej som skulle vara idag =(...
En liten nedräkning har börjat till semestern, 4 arbetsdagar kvar!!!

Yenna har varit på en roadtripp med KM:orna till Vännes, hon har gått över till unghundsklassen, jag är så bortskämd med hennes resultat från juniorklassen, så helgens resultat var det sämsta hittills, lördag blev hon 1:4 hp och söndag 1:2 ck. ( i nuläget är hon i Stockbäcken)
Nåja det kan ju inte alltid gå perfekt?!
Jag håller tummarna att det ska gå bättre i Gällivare, med Patric Ragnarsson.

Familjen Eriksson-Larsson-Drugge har bokat campingplats under PSG (pite summergames), så det blir nog så att jag missar även den utställningen, men jag vet ju att hon har det bra med KM:orna.
Matilda är hundvakt till junior världsvinnaren HS Top Modell, där Matilda är ligger Titti och väntar, de delar säng och måltider med varandra. Matilda tar väl hand om henne!

Flex ligger lite lågt, han har blivit tillrättavisda av denna (ilskna)tik.
Vi passade på att ta oss en femma "baki" Lappberget = Halljärv på lördagen.
Morgonpigga som vi är, var vi på plats kl. 07:45 men vi var inte de enda som ville röra på oss i den tidiga morgontimman.
Vi mötte en gråhund alldeles i början och höll på att skrämma ihjäl en svar-promenerare.

På lördagkväll åkte de tre minsta till Storbäcken, den äldsta på crusing till Gällivare, M hade sovkompis och jag jobbade till åtta sen vidare till Ida.A på 25 års kalas/fest, blev bjuden på smarrig tårta och läskande bål, det var trevligt, mindre trevligt när klockan ringde fem timmar senare *gäsp* tur att det inte blev många bålglas =D.

Visheten kommer med åren....


Frida på beachen i Bulgarien.

Nu vill vi ha sommar och sol, kan inte allt detta regnande någonsin ta slut?!

De finns många som gått på sina semestrar och då vill vi ha bättre väder...


I fredags fick jag beskedet av socialnämdens ordförande och socialchefen att pooltjänsten ska läggas ner  under hösten och vi inom poolen kommer att bli omplacerade efter kommunens Las-lista.
Det är tänkt att verksamheternas chefer får en summa pengar knappt 800 000 kronor som är märkta till vikarielöner, men då dessa pengar är slut är intaget på vikarierna slut!
Min undran är om dessa chefer klarar av detta?!

Alltså är det många kommunanställda som går på semester utan att veta hur framtiden kommer att se ut, men det viktigaste för Soc.chefen var att få ta helg, klockan 14:15.
morr....
För min egen del är det inte allra värst, jag har ett 100% jobb någonstans inom kommunen, men jag vet inte om det blir inom vården, städet, vaktmästeriet eller barnomsorgen???

//Linda


Kommentarer
Postat av: Catherine

Ja, suck...

Det är rent sjukt hur illa en del saker sköts i denna kommun!

Och... oroa dig inte för sommarvädret, efter midsommar! DÅ blir det soligt, varmt, härligt sommarväder... jag ska jobba! ;-)

2009-06-14 @ 23:48:16
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Carro

Oj, oj, oj...Måste slå dig en pling. Vad fin Frida är, härligt med sol och bad på stranden. Idag har vi ju haft fint väder, ganska varmt i solen men inte nu ikväll.

2009-06-15 @ 20:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0