Pollux cup 2009.

        
Matilda på Snowflake, pollux cup 2009.

Idag har Matilda haft en klubbtävling i både hoppning (40 cm) och LB:1  dressyr.
Opartisk till max tyckte jag hon var skitduktig.
Hoppningen kom hon på andra plats med Busan och i dressyren slutade hon på 130 poäng.
Tyvärr missade hon en del tempoväxlingar i skritten och galoppen sen ville de gena lite i hörnen...
Nåja en bra träning till fortsatta tävlingar =D.

Lucas mage tjorvade under dagen, men den ordnade upp sig efter sovstunden och vi kunde åka till skogen på kvällen, yippie...
Tyvärr ska nog inte jag och killen träna hund ihop, hundarna gick mindre bra och jag blev ganska irriterad på Henriks kommentarer om tjänste tecken och dyl....
Nåja, barnen trivdes i skogen och vi avslutade träningen med en kortare promenad.

Igår var jag med Camilla och Tekla på Halljärv och promenerade, hundarnas enda krav var att inte gå för långt från mig.
Yenna sköter sig mycket bra, hon stannar upp och kollar in var jag håller hus, vänder tillbaka till mig och hon känner sig för långt bort.
Flex har blivit lite bättre på att  veta var den osynliga gränsen går, men Tekla kan vara tvungen att valla in honom mellan varven =D.
Efter promenaden fick hundarna ligga i bilen medans vi var på "sommarfest" hos Henriks morbror i Kalix, så det var tur att jag hann gå på promenaden på förmiddagen, annars hade nog Yenna protesterat idag.
Vi åkte ut till Frevisörs camping och kollade läget, kanske vi kan ta oss en kort tripp hit med husvagnen.

Idag har hundarna också fått ligga i bilen en hel del, så nu ska H och jag till Lappberget och gå runt femman, bara pojkarna somnar.

Måndag imorgon och jag hoppas att jag ska kunna jobba hela denna vecka, så det märks den 27 på lönen att man gått upp till heltid!!!

Försök nu att hålla 50 km/h över bron, annars kan ni hamna på bild...

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Petra igen

Ojoj va jag tjorvar med dessa inlägg, ja kan inte skriva och tugga godis samtidigt, de blir för avancerat! Ja alltså tusan att vi inte han fånga Camilla på bild där hon stod och försökte hålla balansen genom att ta tag i björkkvisten :) Jag försökte skynda mig med kameran men då han hon räta upp sig :) Vad menar du med de sista du skrivit?? Fångas på bild?? Ska dom sätta upp en fartkamera??

2009-06-07 @ 22:00:31
URL: http://phira.blogg.se/
Postat av: Petra

Näää Linda nu hade jag skrivit en mega lång kommentar som försvan så nu is ja inte skriva om... Ska dom sätta upp en fartkamera??

2009-06-07 @ 22:03:24
Postat av: Czy

Tack för varningen. Det brukar gå liiite för fort ibland...

2009-06-08 @ 07:16:26
Postat av: Catherine

Ja... jisses vad fort tiden går!

Men vi blir inte gamla... nänä! =)



Hoppas ni får en trevlig tid på Frevisören... pappan i vår familj har inte allt för muntra erfarenheter därifrån förra året!



GRATTIS till hästframgångar!!! =D Kul!

2009-06-08 @ 10:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0