Veterinären...

Hundarna har varit till doktor Mimmi idag =).

Yenna har haft en sån där mumma lukt från sina öron i några dagar så det var dax för ett besök i källaren på Kyrkogatan, mycket riktigt som jag anade växte det både svampar och bakterier där...
Öronrens och lite canaural i sju till tio dagar sen ska odören vara väck.

Eftersom att jag ändå skulle till vet. tog jag med mig Flex och bad henne kolla hans op. sår och det såg bra ut, men jag skulle fortsätta med Ampivet och Rimadyl som det var ordinerat.
Anna-Maria plockade bort de stygn hon kunde och nu finns bara två eller tre kvar.
Det var som skönt att höra att det såg fint ut <3.
Men han ska ta det lungt tills medicinering är avslutad.

Jag har hört att motion kan motverka skendräktighet, så vi tjejer har tagit oss an femman på Lappberget och jag är ganska nöjd med våran insats.
De två mördar-backarna (1:a i trean och 2:an efter femman vid grillplatsen) fick vi gå i, men det hade jag räknat med, och backen vid grillplatsen kändes det som om krampade på baksidan av benen.
Men imorgon har jag utmanat Killen på femman, fortsättning följer =D...


Godnatt gott folk och annat drägg =).


//Linda


Kommentarer
Postat av: Carro

Bra jobbat i backarna. Kul med en utmaning. Men skendräktighet. Det är väl Yenna du syftar på? =)

2009-07-23 @ 15:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0