Friska Gällivare.


Peggan klarade bestigningen till toppen mycket bra.

Igår fick vi ett kanon erbjudande, mamma och pappa erbjöd sig att låna Lucas mellan onsdag och torsdag, då fick jag en sån där snilleblixt som nästan bara jag kan få =D.
Åhhh, vi åker till Gällivare och promenerar runt på Dundret och passar på att se hur pappa och lillebror bor, helt perfekt...

På  ett blåsigt och kallt Dundret....

Vi gjorde en picknick hemma och styrde bilen mot Jockfall för att lämna av Lucas.
När vi körde norrut var vädret ganska dåligt, men vi hade en aningen bra väder på Dundret, tills vi tog fram matsäcken då började det regna och blåsa svinkallt, mindre roligt.
Så vi bestämde oss för att ta picknicken i bilen istället, sorry Henrik....

      
Oscar                                                                  Frida och Matilda på Dundret.

Eftersom lillebror jobbat som en tok de sista dagarna hade han sovmorgon i morse, så vi var inte välkommen hos honom före 14:00.
14:06 har vi allt plingat på dörren =D.
Men han hade slut på sin arbetsvecka så han drog hem till byn, ville inte alls komma me oss på stan?!

Sen har vi gått på stan och äntligen hittade vi ett par "hiiinghor" (springskor) till Oscar och hur han ska sprungit, denna resa har även gett honom ett litet hål i huvudet och en ganska redig blåtira.
Huvudet skadade han i samma jävla rumsbord som jag och mina bröder har slagit sönder våra ögonbryn i och
blåtiran kom till då han skulle visa hur långt han kan kasta med sitt fiskekastspö.
Otursdagen för stor grabben men nu har han somnat så hoppas oturen försvunnit till i morgon.





Jag tror att det blir en tur imorgon upp till toppen, vi hoppas på bättre väder så vi kan njuta av vår underbara natur utan att vi håller på att frysa ihjäl.

Yenna har fått komma med och vi har passat på att miljöträna henne i lite mer stadsmiljö än vad vi har hemma vid, hon vill på att dra mer i kopplet här än hemma.
Några morrningar och skall har vi hört från henne, men jag tycker hon skött sig ganska bra, nu sover hon lugnt på soffan med oss andra.

Jag föll för grupptrycket och skaffade mig en sida på "facebook"...

//Linda. 


Kommentarer
Postat av: frida

det var både kalt och kul.

2009-07-09 @ 17:44:25
Postat av: frida

det var både kalt och kul.

2009-07-09 @ 17:45:57
Postat av: Ullis

Du borde få pris som årets mamma, förstå vad dina barn har mycket att minnas och prata om, allt som du/ni hittar på med dem!

Kram

2009-07-09 @ 21:33:02
URL: http://www.123minsida.se/ulrikafredriksson
Postat av: Matilda

Det var en rolig "semester". Hoppas vi kan göra om det!

2009-07-10 @ 18:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0