Btkl-2 m cert <3...

SSRK Norrbotten.
Min go´ gumma slog till och plockade hem certet och placerade sig som tvåa i bästa tik klassen, bra jobbat...
Även ett tack till KM2 som ställde ut henne.

Kritiken.
Typ och helhetsintryck: utmäkt.

Vackert feminint huvud, ögon tvångs att bli mörkare.
Utmärkt hals och skuldra, välvinklad fram, utmärkt förbröst, väl utvecklad bröstkorg, något övervinklat bakställ.
Rör sig parallellt och med ett långt steg.
Utmärkt päls och temperament.

Vad ska jag säga, hon är bara helt underbart vacker, och med hjälp av Sussie ska hon bli smart och lydig också =D.
Domaren för dagen var Anne Buvik från Norge, så vad tvångs betyder vet jag inte, kanske önskas eller?!

Esko skötte sig också bra, premiär i junorklass, 9 månader och 7 dagar gammal.
Han placerade sig 1:1 med hp, domare i denna ring var Monica Andresson.
Han fick också en lysande kritik.

Dagen blev relativit kort, vi var hemma 15:30, eftersom vi hoppade över finalerna denna gång.
Middag/lunch på Frasses och sen hem till Tallvik.

Alla barnen är hos mormor och jag ska passa på att dammsuga och skura, sen ska Yenna och jag ta oss en promenad, tänkte gå runt hela Grelsbyn.
(Grannen har mätt att det är ca 9.6 kilometer).

Imorgon styr vi kosan mot Piteå för ännu en utställning.

//Linda.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag Yenna är som en dröm eller hur det nu är du brukar säga ;)

2009-07-04 @ 19:28:22
URL: http://matsarema.blogg.se/
Postat av: Catherine

Grattis!!! =D

2009-07-04 @ 19:58:17
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: AnnaLena

Grattis!

2009-07-05 @ 09:17:17
Postat av: Carro

Grattis vad bra! Hoppas det går bra idag med.

2009-07-05 @ 11:31:08
URL: http://bararepig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0