BÄSTA TIK m cert, cacib...

Jag är mållös!!!!
Yenna placerade sig före både Wilma och Sussie och blev bästa tik, slagen av Oskar.
Ja, hon är som en dröm min go´gumma.

Kritik.
Typ, storlek och helhetsintryck: utmärkt.

Feminin välbalanserad tik med mycket tilltalande huvud och uttryck.
Vacker hals och överlinje. Normalt vinklad runt om.
Aningen kort bröstben, men bra bröstkorgslängd.
Långt bra steg. men behöver bli fastare i sin överlinje i rörelse.
Utmärkt päls och mycket trevligt temperament.

Domare: Sara Nordin.

Imorgon ska mamma gå ett anlagsprov i viltspår, så jag har gjort ett viltspår till henne som har 3 vinklar och ett bloduppehåll på ca tio meter som Rocky ska få spåra om ca 2.5 timmar.
Spännande att höra hur det gick för dem att gå mitt "spec" spår.

För Flex blir det andra bullar imorogn, kulorna plockas ut och mycket av testosteron försvinner.
Det blir vila några dagar för honom och sen har jag en hund som inte pissmarkerar så fort han får chansen.

..............................................................................................

Imorse förändrades livet för många människor och jag hoppas att det medför att andra tänker till innan det är för sent!
Mina tankar finns hos alla inblandade och jag hoppas att allt ordnar sig till det bästa för alla och en var.

Ta hand om er och var rädda om varandra!

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Lotta o Yill

Grattis till dej Linda o Yenna :)

Vilken helg ni har haft.....2 CERT o 1 BIM



Ha en fort satt trevlig sommar



Kramar Lotta o Yill

2009-07-05 @ 19:23:18
URL: http://www.kageangens.se
Postat av: Sussie

MEGAGRATTIS! Fantastiskt så kul. Ses i morgon för putsning av de små grå.

2009-07-05 @ 19:49:34
URL: http://qarroqaramell.blogg.se/
Postat av: Catherine

Grattis!!! Igen!

Kul!!!



Och lycka till med Flex...

Det kan ju ta ett tag innan testosteronet försvinner ur kroppen! Så, han kan ju tro att han är fortfarande är "hane" ett tag efteråt...

2009-07-05 @ 21:23:10
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Anna-lena

Wow!!! Stort grattis!! =) Mvh Anna-Lena & Co

2009-07-06 @ 00:01:07
URL: http://varggarden.se
Postat av: Sussie Isaksson

Vad roligt att det gått bra för er i ringen!! =) Hoppas det går bra för din mamma på anlagsprovet!! Jag var med Tuva o gjorde anlagsprovet i Rudjärv den 14 juni... Vi blev godkända!! Det var helt otippat från min sida, för regnet formligen ÖSTE NER...o Tuva vill verkligen inte vara ute i regn!! Men men...det gick vägen! Så hoppas det går bra för Rocky!

//Sussie Isaksson

2009-07-06 @ 09:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0