Vi är på gång!!!

"Vi är laddade vi är tända"....

Nja inte riktigt, men vi börjar krya på oss.
Lucas har gnällt konstant i några dagar, antagligen på grund av sönderbränd diarrérumpa och kramper i magen, men i morse kunde jag se på lillprinsen att det håller på att vända.
Han hade en annan blick och började inte dagen med gråt.
Lovley.

Det finns mjölkprodukter i nästan allt, vanlig mjölk, grädde, skummjölk, mjölksocker, mjölkpulver osv.
Eftersom vi är så gröna på detta råkade han få en bullens varmkorv igår på innerhållsförteckningen stod mjölkprodukter och som ett brev på posten kom dessa vattendiarrér...
Lucas äter/dricker både havre- och soyamjölken youghart, margarinet så det fungerar ju bra, det enda han dissar är vällingen och den gillar han verkligen inte!!!
Men jag ska prova köpa hem apotekets mjölkfria välling, kanske är den godare?

Nu är hundarna anmälda till Piteå den 7 mars och jag hoppas att Ingrid ska komma ner, annars får jag det lite körigt, fast det är klart jag ska ju vara glad att det bara är i två ringar jag behöver vara?! Och Yenna visar ju KM:orna.
Nu tränar jag uppställning med Yenna, hon har hunnit glömma bort en del, men har grunden inpräntad i hjärnstammen.
Jag ska även träna ringträning med henne så jag tror att jag ska försöka ta mig till stallet för lite ringträning, bra med lite störning efter träning i ensamheten här på kvarnvägen.
Det är ju mer å allvar nu när det är i juniorklass hon går, då kan hon inte hålla på att tramsa, utan klockrent trav för att visa upp sina rörelse på bästa sätt de få sekundrar domarens kritiska ögon vilar på min prinsessa...

Igår var vi till svärmor och blev bjudna på köttsoppa.
Vi hann även boka en stuga i Kåbdalis under v.16 så det blir en vårsemester även denna vår =).
Jag tycker om Kåbdalis det är en trevlig familjär anläggning.
Backarna duger gott för mig och jag upplever att inte är så mycket folk där, inte dessa långa köer med otrevliga lift människor...
Vi fundera på att anlita mamma och pappa som barnvakt till pojkarna, bara för att vi ska kunna åka slalom tillsammans.
Men jag har lite svårt att lämna bort en del av familjen, det känns inte heller alltför bra... Så vi får se hur vi gör.

Tack och Hej.

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0