Gjorde ett test...

Detta blev resultatet.

Bullmamman

Du ska ha en stor familj. Ju större desto bättre, kan vi säga att ditt motto är.
Du gillar när det är tjo och stim, du störs inte av höga röster och skrik och du trivs bäst när du sitter nedmyst i en stor grop med människor du tycker om.
Du är en generös, kärleksfull person som inte har några problem att dela med dig.
Grattis till din framtid som bullmamma!

Familjen Annorlunda har berört mig.
Familjen från Älvdalen, mamman är bara fyra år äldre än mig och har sex barn mer, hur är det möjligt?! 
Och hur i all världens dar fick hon plats med tvillingvagnen på skoterturen, det får jag inte ihop...
Deras hus såg stort ut från utsidan, men med alla barn blev det inte stort på insidan.
Nää jag är förstummad och ganska imponerad på hur de får vardagen att gå ihop.

Tänk hur olika vi väljer att leva våra liv.
En kvinna som lever med make och tio barn i glesbygden, en annan kvinna väljer att leva med en kvinna och ett barn i en storstad, en annan vill inte alls ha några barn.
Vissa vill ha barn då man är ganska ung, andra passerar över 40 år innan de vill ha eller kan få barn.
Det viktigaste är väl att vi alla har rätt att leva våra liv som vi själva vill, för vem har rätt att döma mitt val???

.......................................

Termometern visar - 26 grader och det är lite kyligt ute.
Men vi nordbor skräms inte av kyan, så med långkallingar och täckisar har vi varit på en lagom promenad efter isen, ca 45 minuter.
Vi hade sällskap av Petra Pajala, Hampus och Phira, tikarna i sällskapet var inte helt tillfreds med situationen, men det gick ganska bra ändå..
Jag har hunnit med att vara med Frida på hennes idrott, skridskor stod det på schemat, alla barnen var så duktiga och jag hann med en pratstund med Åsa.
En mycket klok tjej med massa sunda åsikter!!!

Jag har jobbat idag och fått frågan varför jag bloggar.
Egentligen vet jag inte varför??? Men jag mår bra av det.

Morgondagen för mig är jobb ( + två fyllnadstimmar) dagis lämningar och hämtningar, lite taxikörningar mellan Tallvik - Bränna och N. Tallvik - Vännesberget, matlagning, sövning av två trötta gossar och en kvällspromenad med mina lurviga fyrbenta barn =).
Men det är ju imorgon!!!

Godnatt  på er gott folk.
//Linda


Kommentarer
Postat av: Crazy

Tycker Bullmamman passar utomordentligt bra på dig.

Fortsätt blogga, det gör du så bra. Har sagt det förr - mycket kloka tankar =)

Ha en bra kväll i kylan.

2009-02-17 @ 21:40:14
Postat av: Catherine just nu på NSD.SE

Ja, hur får folk ihop det, en annan har fullt sjå med TVÅ små, jag kan inte begripa det! Men, antagligen växer man väl in i den stora familjen! Men, inte skulle jag vilja stå i kassakön med den kundvagnen, eller packa varorna!



Apropå blogga o döma...

Roa dig just med ett gammalt blogginlägg... som blossat upp! =S

Du är ju också lite delaktig i "förtalet"! ;-)

Crazy med... men, henne har jag Facebookat till...

Har inte du facebook?



Ha det gott... o nu får den där s***s kylan ge sig... jag är less! =P*

Postat av: Catherine just nu på NSD.SE

ja, just ja...

länken:

http://cv69.blogg.se/2008/september/sa-ska-det-vara.html

Postat av: Jenny. P

Ja ibland undrar jag hur du orkar/hinner med allt när man läser din vardag, jag har ändå BARA två kids och en hund och tycker de tar upp all min tid så jag hinner inte de jag själv skulle vilja göra.

Men jag brukar trösta mig och säga att fort är de stora och då vill de inte vara med mig och då får jag väl min tid, kanske?

2009-02-18 @ 12:03:55
Postat av: Petra

Halloj... Jaa du dessa tikar. Men dom är bra härliga. På fredag åker Ida till värmen så då är de bara du hjälper mig att rasta schäfrar i 2 veckor framöver. Vi kan ju ta ett par och koppla fast på dig så håller du samma tempo som mig i skidåkningen.. Jag brukar säga till Rikard.. Jag ska fara ut och stå ett tag.. (inte ska fara ut och åka skidor ett tag) :))

2009-02-18 @ 14:50:26
URL: http://www.phira.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0