Dagens plan...

var att börja lära Oscar åka slalom, men på grund av en allt för tidig morgon, 05:45, och alldeles för lite tålamod hos modern skjuter vi fram det ett tag =)...


Oscars nygamla slalompjäxor...

Jag tror att det blir bälte på honom och spårlinan hängandes bakom som vi kan hålla/stoppa honom med.
Sen bär det av upp i Lappberget och prova åka utförs =).
Igår provade vi utrustningen hemma på gatan och det flöt väl på ganska bra, han fattar litegrann att pressa ut hälen, men vi får väl se hur det ska gå i backen.
En liten planering är att besöka Dundret eller Pullinki under mars, men vi får se hur vi har det med pengar och tid.
Där finns ju ilte mer barnvänliga backar om man säger så.

(Förresten köpte jag overallen till Oscar).

Sen ska hundarna och jag på ett "hundmöte".
Vi ska aggera lite störning åt en hund som har något problem med hundmöten, tror jag.
Jag känner mig lite osäker på Flex, kommer han att vara till någon nytta eller?!
Ska se till att jag får klara direktion hur vi ska göra, då kommer det att gå bra!
Jag ska passa på att långrastat dem före "hundmötet".
Eventuellt blir det stallet för ringträning med Yenna efter jobbet, om allt är okay här hemma.
Yogan är inställt idag, men jag jobbar ändå till 20:00 så det hade inte blivit något för mig iallafall.

Känns som en befrielse att ta sig iväg till jobbet och lämna detta dårhus!!!
Ibland blir det för mycket här hemma, jag känner mig bara sur och irriterad på allt och alla.
Och för deras skull kan det också vara skönt att jag pyser iväg =).
Henriks egentid idag blev 1.5 timmars fysträning och det behövde han för att rensa hjärnan från barn och gnällig sambo.
Så nu när jag ska iväg har han fått ny energi att orka med allt här hemma.

Nää lite lunch och sen taxikörning till Lappberget med dottern och hundpromenad och hundmöte =)...

................................................................................

Har precis kommit hem från "hundmötet", det blev Yenna som fick aggera träningsobjekt.
Vår uppgift var att gå fram och tillbaka på en parkering, kanske inte så givande är det många som tänker, men ack så fel ni har =)...
Yenna har varit lite morsk i samband med möte med båda hundar och människor, så detta var nyttigt för henne med.
Jag matade henne med godis något kompiöst i början av träningen för att få henne att behålla kontakten och minskade godismängden eftersom.
I slutet fick hon en Frolic / runda och hon var så duktig att hålla kontakten med mig trots den andra hunden, jätte roligt och jag är jätte nöjd med vår insats! 

//Linda

Kommentarer
Postat av: Ullis

Det ska du vara, ni var till stor hjälp!

Kramar

2009-02-22 @ 18:14:40
Postat av: Catherine just nu på NSD.SE

Häftigt med slalom!

Och,jag har full förståelse för att det blev uppskjutet... det där med mammors tålamod o alltför tidiga mornar känner jag väl igen! =P



Vi tänkte försöka ta oss iväg till öppis imorn!

Så då ses vi! =D



Höfterna... ja, så jäkla trist! Speciellt när man ser att hunden faktiskt är påverkad av det!

Men, men... vad kan man göra? Inget!

Postat av: Sussie Isaksson

Va kul att ni ska ut i slalombackarna! Ett tips (fast du har säkert 1000-tals av dom....=) ) inför slalomdebuten - öva in plogen, du vet skidspetsarna mot varandra. Fixar dom det så fixar dom ALLT! Om du åker framför Oscar (baklänges...)o har en omvänd plog, hälarna mot varandra, och Oscar framför dig med skidspetsarna mot varandra, blir du liksom en "fålla" - lite trygghet - o han får känna av hur han skall göra för att få stopp på skidorna (kan ju vara bra!!) o hur han ska göra för att få fart på dom (oxå bra att veta!!). Jag jobbade med detta då E & E skulle lära sig att åka - o det fungerade jättebra!! LYCKA TILL!!!

2009-02-24 @ 16:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0