Hundvård...

Ikväll har jag trimmar, eller läs "harvat" igenom Flex, hans öron, hals och rumpa fick sig en regäl omgång =)
och det var välbehövligt!
Det är ju väldans synd att jag är så fruktansvärt dåligt på att klippa honom med maskin, speciellt halsen den ser bedrövlig ut.

Passade även på att rengöra hundarnas öron och i Flex högra öra fanns hur mycket som helst,
Fy skäms Linda som vanvårdat sina djur så...
Nu gäller det att rengöra öronen på Flexan varje dag, så han får bra i sina öron, att rensa bort allt hår från insidan av öronlappen var ju också bra. 

Imorgon är jag ledig så då blir det en dragtur med Grabbarna Bus och bobben, tänkte fara bakom Lappberget och ta en 6 kilometers tur.
Flex och jag har terminsavslutning på Renen med Hund för alla.
Reportaget i norrbottens morgontidningar var förra fredagen och jag vet inte vad jag ska säga om det?!
MEN jag saknade verkligen en gruppbild, bara för att visa vilken bredd det är på raserna som är godkända terapihundar!!!

Nu väntar kvällsrastningen och snarklådan!!!

//Linda

Kommentarer
Postat av: Czy

Jo, jag håller med. Läste reportaget (hade verkligen sett fram emot det när jag hört så många som skulle vara med) och döm om min förvåning över hur få som verkligen var med. Trist för er som är så flitiga med vovvarna. En gruppbild med både vovvar, hussar och mattar saknades.

Ha en riktigt bra ledig dag.

2009-12-10 @ 08:22:12
Postat av: Petra

Va fan va de ingen gruppbild för? Tog fotografen ingen ?

2009-12-10 @ 11:52:49
URL: http://www.phira.se
Postat av: Linda

Jorå fotografen tog ett par bilder på oss alla tillsammans, men bilderna kanske inte var nog bra för att publicera?!

2009-12-10 @ 13:25:17
URL: http://flexis77.blogg.se/
Postat av: Barbamamman

Jag håller fullständigt med dig, hörde att ni hade tagit ett så fint gruppkort med alla hundar och mattar...ring tidningen och klaga:(

2009-12-13 @ 15:17:55
URL: http://jebas.com
Postat av: Mamsen

Visst var det synd att det inte var gruppbild,som vi fick promenera fram och tillbaka utomhus nån bild måste ha blivit bra. Helt onödigt att kompa den dan, man undrar ju? men studiefrämjandet fick iallafall komma fram.

2009-12-13 @ 22:46:02
URL: http://onlymatildaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0