Semester är slut.

Men det känns ändå ganska bra, jag har ju fått vara ledig sex veckor och med det får jag allt vara nöjd med.
Nu väntar heltidsjobb i minst fem månader...

De sista dagarna har bara passerat förbi.
Jag har börjat vattenträna Yenna och det behövs, hennes simteknik suger =).
Hennes framben simmar rakt upp och hon liknar en väderkvarn när hon kommer "simmande".
Och att simma med den bruna labradoren är lika med en dödslek för Yenna, för han håller på att dränka henne.

För att få henne att få ett bättre simmande är vi i vatten nästan varje kväll och jag badar med henne och försöker hålla ner hennes skuldror så hon är under vattnet med hela kroppen (utom huvudet) och det har blivit lite bättre, tills hon blir ivrig och far iväg alldeles på egen hand.
Positivt är ju att hon går ut självmant i vattnet nu.

Motionsträningen sista tiden har varit inlines, hundarna har fått springa lite fortare och Flex som har blivit lite lat sen "ingreppet" tjuvstannar efter första varvet på Lappberget (1.5 km), men har kunde bara lura mig två gånger, nu kopplar jag honom när vi närmar oss start- och målområdet och så är han kopplad i ca 500 meter...

Matilda och hennes lag deltog i Lulespelen under helgen och spelade så fantastiskt bra att de vann hela cupen.
Snacka om att vara bra?!

//Linda

Kommentarer
Postat av: Carro

Du får vara värsta simtränaren =)

2009-08-04 @ 19:38:35
Postat av: Matilda

Ja det är klart att vi är bra;)

Nu ligger vi ju etta i serien oxå.

2009-08-04 @ 21:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0