Planen sprack - IGEN...

Det mesta är packat och klart för avresa mot Kåbdalis under morgontimmarna, tanken var att lämna pojkarna på dagis för att åka vidare redan kl 08:00. Och hinna åka slalom tre och en halv dag.
Men nu har Lucas börjat hostat och fått feber, så jag vet inte alls hur vi gör.

Förslag ett.
Vi åker som vi tänkt och skiter i sjuka barn. Nääää...

Förslag två.

Mamma tar hand om den lilla sjuklingen, hon har redan tackat JA och påpekat att hon haft fyra egna barn som varit sjuka och att hon faktiskt är utbildad undersköterska.
Då hänger alltså Oscar med oss andra på semester, och vi gör som vi gjort alla andra gånger....
Vi tar med skidorna till honom får han testa åka och då kan vi alla vara i backen =).

Förslag tre.
Jag stannar hemma med Lucas och Oscar.
Tyvärr blir det ju inte heller riktigt som tjejerna planerat och inte så roligt för dem, som sett fram emot denna resa något kopiöst.

Först året vi var till fjällen med skotern blev Frida sjuk.
Henne lämnade vi i Jock och mamma kom halvvägs med henne då hon blivit frisk.
Grejen med henne var att hon var lite äldre än vad Lucas är så hon ville verkligen komma med, Lucas fattar ju inte riktigt vad han missar, men han kanske är mer i behov av mammas famn då han är sjuk?!
Hur än vrider har man röven bakåt!!!



Bibeln är funnen, jag hade ju lånat ut den till Fröken Pajala och det hade jag totalt glömt bort.
"Allt som inte är stulet kommer tillbaka"...
Jag har ju glömt bort hur man tränar hund från första början så boken ska med och läsas, så jag kan visa mig på klubben under allmänträningarna utan att skämmas =).

Nu blir det inget inlägg på ett tag, hoppas ni klarar er =).
//Linda

Kommentarer
Postat av: Petra

Ja de blir trist utan ditt bloggande men ha nu en trevlig resa och åk försiktigt, så tränar vi hund när du kommer tillbaka nyutbildad av boken med tusan nya idéer :)

2009-04-22 @ 22:45:35
Postat av: Ullis

Hoppas ni får en underbar semester!! Härlig att boken kom fram, haha det är inte alltid så lätt att komma ihåg allt:))

2009-04-24 @ 22:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0