Klickerträning...

Kors i taket, men Flex och jag i "backen" igår och tränade!
Och det var riktigt roligt och jag tyckte att han skötte sig mycket bra.
Yenna åkte ju med KM2 till skönhetssallongen "Stockis" för en hel trimning av hennes ljuvliga kropp, som den sessa hon är behöver hon det för att må bra =).

Min tanke är att prova på klickerträning, så igår var det basic one-övningar.
Flex satt framför mig (med andra hundar tränandes bredvid oss) varje gång han såg på mig = klick å godis...
I början räckte det med bara en snabb blick så klick å godis men jag ökade längden på ögonkontakt och även det funkade bra.
Vid något tillfälle var det något annat som fick hans uppmärksamhet då var jag tyst och väntade ut honom men så fort han såg på mig klick å godis.

Jag har ju en förmåga att skynda på i min träning så jag provade på inkallning, på korta avstånd.
För att få upp hans tempo körde jag klick å kamp. 
Vet inte om det är okay att göra så, men det fungerade ganska bra.
Tyvärr blev sättandet lite snett och jag får nog jobba på ingångar, har någon tips om positionsövningar.


Efter träningen gick Camilla och Tekla med oss på en kortare promenad.

Hemma på gården passade vi på att plocka upp lite av vinterns alla hundskitar, och det rör sig om en hel del.
För nu har ju de mesta av snön smält bort så vi kan börja vara på baksidan också.
Se mamma det hjälper visst att hjälpa Han där upp att ta bort det Han gett oss...

Valborgsmässoafton firas med föräldrarna i byarna norrut.
Ska bara en sväng till Töre och hämta Yenna som kommer med Sussie.
Hoppas alla får en trevlig dag, vi har sol och jag hoppas att dagen ska bli bra här på Norra.

Tack Cattis för tipset om veterinären i Luleå!!!

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Helena Stoltz &Mallarna

Hallå!

Ser att ni har det bra uppi Överkalix,nu får vi snart ta och synas på någon utställning framöver.Kanske Piteå blir nästa...Jag kastrerade juh Hix när han bara var året och ångrar inte det en sekund.Men tänk på att Flex inte behöver tappa all "lust" för flickor bara för att kulorna ryker...Min är fortfarande "besvärad" speciellt när flickorna luktar som godast ... Men det är bra att göra det så tidigt som möjligt!..Hoppas iaf att det blir bra vilket beslut du än tar.

Vi syns!!

2009-04-30 @ 12:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0