Inoff utställningen i söndags...

Yennas kritik:
Typ & helhetsintryck: utmärkt

Vackert huvud, väl utvecklad, välkroppad, bra benstomme och vinklar.
Jämna bra rörelse för åldern, bra päls och färg.
Lovande valp och välvisad.

1 hp, BIR-valp (oplacerad i finalen).


Flex kritik:
Typ och helhetsintryck: Utmärkt.

Vackert huvud, stark över och underlinje, ordernära vinklar, bra benstomme.
Rör sig med bra steg, lite trång bak.
Bra päls och färg.
Välvisad.

1- hp BIR (oplacerad i finalen)

Mina funderingar:
Jag tyckte Yenna skötte sig mycket bra, lugn i sina rörelse, inte många övergångar till galopp eller hopp.
Stod stilla och lät domaren gå igenom henne.
Under väntan låg hon i buren tyst och lung, ut för att rastas och socialtränas några gånger, så klart.
Nää jag är nöjd med dagen för hennes del.
Både bis-1 och bis-2 var väl värda att ha de placeringarna, men resterande i finalen vet jag inte vad jag tyckte om =(... 
Flex skötte sig också bra, han är ju lite orolig i buren om jag inte är nära...
Annars var han lugn och stabil i ringen.

Har precis betalat in anmälningsavgiften till SSRK's officiella utställning för både Flex och Yenna.
Spännande och se hur det går för dem på officiell utställning, det är en finsk kvinnlig domare, förhoppningen är ju givetvis cert på Flex!!! men man vet aldrig =).

Nää nu ska jag och grabbarna på Grand Artic med Annalena och Linus på lunch.
Vi ska fira att vi blir arbetskvinnor igen =).

Ta hand om er och var rädda om varandra.

//Linda


Kommentarer
Postat av: Catherine

Yenna skulle absolut varit placerad i BIS-finalen!! Hon är otroligt fin!

Grattis till fin kritik!

2008-09-30 @ 17:16:53
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Catherine... igen...

åhh.. dom där kolorna!

Kan du fixa så jag får köpa två burkar som Brukshundklubben säljer??

Ta med till öppis kanske??

=P

2008-10-01 @ 10:36:27
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0