Helgen som varit...

I helgen har jag varit en riktigt aktiv hundägare =).
Lördag tränade jag lydnad på gården, vi passade på med att träna positioner och inkallning, allt avslutades med en platsliggning.
Positionen under momenten är lite dålig, han vill till att tränga och gå en aning för långt fram, jag känner att jag tillåter honom göra så och jag vet inte varför?!
Inkallningen sitter klockrent och platsliggningen utan störning är också säker, han lägger sig efter kommandot och sätter sig till kommandot.

Efter lydnadspasset körde jag singnalträning, det blir bättre och bättre, men vi kör ju bara med singnal då vi är nära varandra.

Söndag åkte jag med "kelpie-ligan" till skogs och tränade sök.
Flex körde några hittaövningar och dessa fungerade bra, men markerngsövnngen gick inte alls.
Då Flex kom fram till figen fattade han inte alls vad han skulle göra med "slangen" och jag såg aldrig figen så jag hade ingen möjlighet att veta när jag skulle kalla in honom igen. Ett litet misslyckande.

Men Maria hjälpte mig med markeringsövningen då vi satt ca tio femton meter ifrån varandra och då föll poleten ner för honom.
Kan tycka att det hela gick bra, men han var lite väl taggad...

Yenna fick också prova på två hitta-övningar.


var tog fig. vägen???       jag hittade dig!!!!              titta vem jag kommer me.

Det fungerade mycket bra för henne, massa korv och kel som belöning då Yenna kom fram till figuranten.

Oscar & Cornerlia äter blåbär.....

Barnen roade sig med att mumsa blåbär som Robert fick plocka till dem =).
Det gick bra att ha med sig de små, Matilda var också med och höll ett öga på dem...


Skål och välkommen!!!!

Lillebror han har andra intressen då han är i skogen =)....

Over and out...
//Linda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0