Eftersök och spinning...

Satt i godan ro i Storbäcken när ett jaktlag ringde ang. ett eftersök på påskjuten kalv.
Spårkåt som jag är störtade jag i bilen och körde i 140 med en puls på ca 280 till byn där det var.
Mötes av ett gäng killar (gubbar) i gröna kläder, visades till eventuell skottplats, det rörde det sig om två djur varav det ena var påskjutet ca 500 meter från vägen.
Flex började spåra direkt vid skottplatsen, men fick avslut i samband med vatten...
Jag tog om igen och komenderade "leta spår" från skottplats med samma resultat igen, efter att han hade en dragning uppåt, tror att han spårade bakspår. Kunde inte se att det var något åt det hållet.
Vi passerade massa björnskit men jag har kommit till insikt att det är bara att acceptera alla jävla björnar som finns i våra skogar.
Tyvärr är det ett litet nederlag för Flex att vi aldrig hittar ett fällt djur, hans belöning kommer aldrig och jag hoppas att
det inte påverkar hans spårning negativt.
Det känns som ett nedrelag när eftersöken slutar så här, men som min kloka mentor i eftersök sa till mig;
-"Det är ju inte ditt fel om dom bommat"
och det stämmer nog.

Jag måse ge en stor eloge till de jaktledare som trots motsträviga jaktlags medlemmar ringer ut oss spårhundar!!!
Man känner sig lite malplacerad då jag kommer med en nyklippt hund med lång öron till dessa gubbar.
Men man blir alltid väl mottagen och det känns skönt.
Men vi har en lång väg att gå innan vi nått ut till alla jaktlag i vår underbara kommun.

Trodde att jag skulle missa min spinning tid som jag var inbokad på, men inte det inte...
Så första passet för denna termin och det var tungt, men jag kände inte att jag höll på att dö eller i allafall svimma.
Jag var lite feg på att lägga på och ta ut mig alldeles maximalt, men nästa söndag kanske jag satsar mer?!
Tanken är att träna spinning varje söndag och ev core onsdagar, problemet med detta är att det är allmänträning dessa dagar...
Skulle behöva dela på mig, än en gång =).

Kvällsrastningen runt industrinområdet med hundarna och sen "piss å gär lig"....

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0