Jaha....

irriterad......
det är vad jag är....
Tyvärr har jag blivit det lite väl ofta sista tiden, utan att få utlopp för mina irritationer.
Stackars, stackars Henrik på fredag då han kommer hem från kursen i Härnösand, tyvärr kommer det att vara han som får ta smällen. Gissar att smällen kommer att vara enorm...

Hundarna får stå, det är ingen idé att träna hund om man är irriterad innan man ens börjat med hundträningen.
Igår var vi dock på Halljärv och gick 5  km slingan, det var jätteskönt.
Flex hade sina 20 meter att gå, sen kallade jag in honom och matade honom med massa godis.
Jag försöker hålla isär Flex och Yenna inomhus för jag misstänker att Yenna snart ska börja löpa.
Få se hur jobbigt det är med tik och hane i samband med löp, alla som har olika kön på hundarna säger ju att det är tokjobbigt.
Min tanke vid löpet var ju att inackordera Flex hos mamma, men nu ska ju hon bli med valp inom en snar framid, så där kan han inte vara... Sen har jag ju inte tagit mina handlingsuppdrag på allvar så mamsen är lite putt på mig =).
 
I tisdags startade jägarexamen, ekologi var första kapitelet kanske inte det roligaste, men alla uppgifter är gjorda och jag väntar tills nästa lektion.

Kvinnan i det tidigare inlägget är inte alldeles galen, hon kanske inte har det så roligt alla gånger!!!
Men hon trampade på min ondaste tå och jag gick i försvar.

............................................................................

Precis hemma efter en skön kvällspromenad med Camilla.K och hundarna, ca en timme tog det att gå runt Tallvik.
Ibland glömmer jag bort hur fint jag bor nu när det kommit lite snö lyser allt som bara upp, jag blir alldeles salig...

"Bättre ett ärligt NEJ än ett falskt JA"....

//Linda


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej...har ju själv haft tik å hanne och för oss gick det då alldeles utmärkt. Nån sa nångång att det kan vara så att hannen är som så van med doften från tiken att det är därför han inte bryr sig. Men jag säger inte att det är så men som sagt, för oss funkade det utan problem. Kramiz

2008-11-06 @ 20:16:44
Postat av: AnnaLena

Är det i morgon vi lunchar??

2008-11-06 @ 20:32:05
Postat av: Catherine

Hahaha...

Vi hade en stövarhane o en spetsblandrastik i många år... HAHAHA!

Tiken var sur som f-n, hon släppte inte till NÅN, stod morrande o tryckte upp röven i ett hörn medan stövarn stod på "knä" under o ylade som en galning ett par dagar under höglöpet!

Men, vad som hände med hane o tik tillsammans var att hanen fick prostatabesvär (förstorad)!

Trodde det var urinsten, när vi kom till veterinären i G-stad pinkade han en kvart o besvären "försvann"!

Lycka till! =D

2008-11-07 @ 08:37:48
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Nog kan Flex vara hos mig under Yennas höglöp, fast Lill Esko kommer. Flex skiter ju totalt i valpar.

2008-11-07 @ 18:31:34
Postat av: Anders Johansson Studiefrämjandet

Hej Linda

Har du börjat Jägarskolan , skulle inte du gå med mig och Studiefrämjandet för du har ju anmält dig.

Vi börjar snart.

2008-11-10 @ 15:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0