BVC...



Det var dax för besiktning av pojkarna idag =)...
Vägning och mätning för båda sen skulle Oscar göra treårskollen med talet och lite hopp och sånt, Lucas fick sin ettårs spruta, tänka sig bara tre månader för sent.
Mellan grabbarna skiljer det 1.2 kg och tio centimetrar.
De var lite "garna" där med hann inte riva stället =).

På eftermiddagen var det dax för tjejernas IUP-samtal (fd. utvecklingssamtal eller kvartsamtal).
Frida var lättsam i skolan, men hade lite för bråttom. Att hon har bråttom har de sagt sedan ettan och nu hade det blivit mycket bättre, men hon hade ännu lite för bråttom.
Hon tyckte själv att hon behövde förbättra sin läsförståelsen, så vi fick i "hemläxa" hon ska läsa korta böcker ca femton minuter varje dag och återberätta eller måla bilder till det hon läst.
Därför ska vi på bibblo imorgon och låna hem lite böcker...

För Matilda gick det också bra i skolan, lite surrigt på syslöjden och lite negativa kommentarer på idrotten??? jag kan inte tro att hon gör det, jag tror att han förväxat henne med någon annan ( jag brukar inte ta mina barn i försvar, men...) bäst var det att hon hade en 9 (av 10) på läsförståelsen, ett mycket högt resultat *supernöjd mamma* =)
Relationerna i klassen är sisådär, men jag kan inte måla fan på väggen, så jag reagerar då jag hör att hon gjort något. Med det hoppas jag att folk ringer och talar med mig om de vet något som inte jag vet!!!
Bakäxan med Matilda var att nöta in gångertabellerna, en utmaning hon fick var att klara 80-testet på 2.5 minuter...
Så vi har "tränat / tävlat" med kortleken, jag vann =). 


Carina var förbi medans sonen och sambon var på hockeyträning, vi passade på att ta en promenad runt Tallvik.
Snön ligger på marken och det är ca -8 grader, ganska skönt ute.
Hundarn passade på att tjuvdra då de märkte att jag inte var 100% focuserad på dem, de jävlarna...

Har tränat ligg med Yenna och det gick lite trögt, jag fick avsluta då jag kände att jag blev irriterad.
Jag tror ju att det bara är att säga ligg och hunden ska lägga sig, men =).
Vi återtog träningen efter ett tag och körde några gånger till, ville sluta med ett bra resultat.
Flex har också fått träna på platsliggningen med huvudet nere och det går framåt, lite snabbare lägger han ner huvudet och ligger så lite längre innan jag belönar med godis på golvet mellan tassarna, positivt!!!
Men jag är lite fundersam, han lyfter ju huvudet då jag kommer för att belöna, hur ska jag göra då???

I helgen ska jag till Sussie, vi ska klippa våra hundar tills Umeå utställningen, utan KM1 hjälp, få se hur det ska gå?!
Den är nästa söndag, det ska bli så roligt att åka dit med Sussie, Kristin och ett gäng High Score-hundar, jag tror det blir åtta stycken hundar. Ojojoj så roligt det ska bli!!!
Men det är som Sussie säger vi tar bottenrosket och KM:orna far med toppen till Norge =)...

Överkalix brukshundklubb bjuder sina medlemmar på tacos imorgon kväll och det ska ju bli jättetrevligt. klart som korvspad att vi ska dit =)
Hoppas vi får barnvakt så att pojkarna kan stanna hemma, ska fråga min minsta lillebror, för han kan inte säga nej =)....

Over and out...

//Linda


Kommentarer
Postat av: Petra

Haha, be nu Henrik plocka fram plånboken så mutar ni lillebror till att vara barnvakt... Vi synns i morgon. Hur ska vi göra med rövinet? ska de me eller ska vi lämna de hemma?

2008-11-13 @ 22:20:04
URL: http://phira.blogg.se/
Postat av: Catherine

Det där är Edvins favorit också... garaget!



(såg att man kan ladda upp filmer direkt från mobilen på Youtube nu!)

2008-11-13 @ 22:49:19
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0