Kåbdalis...

Kåbdalis liften
Kåbdalis ena lift...

Den årliga Kåbdalis resan är genomförd, oj så otroligt härligt det har varit!!!
Strålande Sol, snälla barn, trevligt umgänge, god mat och dryck, bra backar och bara helt fantastiskt.
Det är riktig semester för mig!!!

Flickorna och en av oss vuxna har åkt slalom under tre dagar och den andra har underhållit pojkarna.
Eftersom att farmor har varit med har vi utnyttjat henne maximalt =).

Stugan var helt okay, lite unkel doft, men det gick det att leva med.
Planlösningen var perfekt med bra förvaringar och sköna våningsängar.

Vi råkade köpa en slalom utrustning till Oscar, till nästa år.
"Åckar åga salåm, Åckar isss toooor, åga salåm e pappa. Bilda å Fiiia, Åckar issst toooor"
(Oscar ska också åka slalom, Oscar är visst stor, han ska åka slolom med pappa, Matilda och Frida, Oscar är visst stor)
Efter det utlägget kunde vi ju inte annat är ge honom en utrustning så att han också ska få åka.
Tyvärr hann han inte testa den på riktigt eftersom att vi inte hade med oss lina och sele, men han provade Fridas som var lite stor.
image35
Premiäråket för Oscar med Fridas slalomutrustning, en aning stor =)

Flex har också haft semester med massor av "fria" promenader hos mamma och pappa.
Han är utslagen och nöjd nu ska jag bara ut och påminna honom om apporteringen litegrann.
Imorgon starta steg-tävlingen jag är anmäld till så nu gäller det att ta sig ut och promenera, det uppskattas nog av Flex också =).

20 små underbara valpar har jag hunnit vara och snosat på, men de var så himla många så jag blev alldeles kollrig, till på köpet hade jag en överaktiv Oscar att hålla reda på.
Henrik fick ge mat till Lucas så det var ju att vakta Oscar så att han inte skulle sätta sig på någon liten stackare, fatta att det var valpar överallt =).
Eftersom att det var lite mycket så kom jag fram till att jag får lov att åka ner och titta alldeles ensam då de flesta av valparna har åkt till sina hem, i lugn och ro...
Kanske har allt rätat till sig då men vem som ska till vem?!

Frida har börjat spara pengar så att hon ska kunna köpa den minsta av dem, de kostar väl ca 500 kronor mamma?! =)
Jo ungefär...
Älskade Frida har inte så stor koll då det gäller pengar, hon är helt övertyga att om man inte har pengar är det ju bara att ta ut från bankomaten och råkar det vara slut där, ja då går man ju bara in på banken för där finns det då alltid pengar =) *gullunge*... vad jag önskar att det skulle vara så...

Fick lite press på mig då jag hörde att många från klubben skulle tävla i Kalix den 18 maj, tur att anmälningdatumet gick ut igår, så att jag inte skulle ha hoppat på någon som inte var riktigt klart.
Lydnadsträningen går lite segt - igen....
Men det är bara att komma över det och kämpa på.

Jaha, mamma var detta mer likt mig?! =)

++++++++

Kl. 22:39
Trott eller ej, men jag har varit och sprungit, 4.2 km och behövde bara gå två gånger, gissa hur nöjd jag är över mig själv??!   *massor*...
Flex kunde springa lös i diket på denna otrafikerade väg och fick då sin dos av motion samtidigt som mig.

++++++++
.:Linda:.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0