Vård av sjukt barn...

men som tur är inget allvarligt, rinnande näsa och lite feber...


Spanielbus...

Igår innan jobbet var Petra och jag ute med hundarna på isen, det var intressant!!!
Phira och Vera "var på" Yenna ganska mycket, Petra gjorde sitt för att mota bort dem.
Yenna strök sig vid mitt ben för att få trygghet av mig och det var ju jätte bra.
Jag tror att de ville ha med henne i sin lek, men deras lek skiljer sig så från Yennas så hon var inte så intresserad att vara med.
För jag tyckte inte att det var aggressivitet Phira utstråla, men det kan ju ha varit ett "finare" sätt för Phira att visa att det är hon som bestämmer.
Eller vad vet jag?!

Flex han passade på att pinkmarkera allt han bara hann med...
Jäkla hund!!! =)

Yennas lydnadsträning.
Idag ska vi fortsätta med sitt-stanna kvar och rakstyräckor i fritt följ, inne på köksgolvet. 
Sen när Henrik kommer hem ska jag försöka mig på en hel inkallning... 
Klicker, godis och beröring som belöning idag.
Vid inkallningen blir det tennisboll för tempot och rösten som belöning för positionen.

(För att Flex inte ska bli avunsjuk kör jag samma med honom).

Nu väntar pojkarna i tv-soffan!

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Catherine

Bra Linda... Inte lägga ner! ;-)

Ha det gott o hoppas ni kryar på er fort!

2010-01-20 @ 16:02:18
URL: http://vavade.blogg.se/
Postat av: Petra

Haha, ja ett finare sätt :)) Skatan tjuvnyper stackars Yenna. Hålla på att storma med tok schäfrarna är nog inte Yennas favorit aktivitet :) Tur att Vera hittade Flex öron att haka tag i :)

2010-01-23 @ 20:32:59
URL: http://www.phira.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0