Skotertur och bakdelskontroll...

GRATTIS KÄRA MAMMA PÅ DIN FÖDELSEDAG <3...




På lördag hade vi strålande sol och "familjedag", så vi pckade in oss i Nilapulkan och tog en tur till pappas jaktkoja.
Grillade korv och busade i snön, Jenny och Simon kom också med, det var så trevligt så.
Bara ett litet missöde i början av skoterfärden då Lucas skallar framrutan och näsblodet börjar forsa, Henrik brummar på i vanlig takt och har ingen aning om kaoset som är i pulkan, påminner lite om husvagnsemestern med Kalle på julafton =)
Vår pulka är fylld till max med fyra personer, två hundar och matsäck för hela familjen.



Hundarna var med så jag passade på att köra lite platsliggning med Flex.

Lydnadsträningen i stallet med brukshundklubben började ju förra söndag, men då jobbade jag så det var premiär denna söndag för mig och hundarna.

Jag fick en nöt att knäcka, för Flex position SUGER...
Jag tror att det beror på att han inte vet vad som förväntas av honom och att belöningen -godis är fel, fel, fel...
Han blir för låst på godiset och hinner inte fatta vad han ska göra...
Så nu tränar jag bakdelskontroll, klickar för bakåtrörelser och det går sakta framåt, sen fick jag ett tips att "föra" honom bakåt i rätt position och det provar jag också.
Flex och jag hann med ett litet snack om vem som bestämmer var fot är och efter det blev han lite mindre het.

Men vi fortsätter imorgon med samma visa igen och hoppas att det finns kvar i hans hjärna var fot egentligen är....



Yennas position är helt okay, med henne är det bara att öka sträckan en aningen och prova på lite "backning" med henne.

Ledigdag imorgon och vi åker till mamma och firar hennes födelsedag i efterskott <3...

//Linda.


Kommentarer
Postat av: Maria johansson

vad härligt att fara ut och grilla korv, träna hund samtidigt. Hoppas att våren kommer snart.

Maria

2010-02-21 @ 10:16:42
URL: http://www.kelpieligan.blogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0