Skendräktig....

INTE JAG, men hunden =).
eller jag kanske också har en typ av skendräktighet, det förklarar mitt humör?!

Yennas ordination på denna skendräktighet är cykling 30 minuter varje dag (jag har anställt Matilda till detta med mkt dåliga arbetsvillkor) och indragning av mat, nu får hon "bara" 4 dl foder per dag, purina proplan...
Det är tydligen viktigt att se då hon är på väg ur denna skendräktighet, för då måste man öka på maten igen, annars blir hon mager och ful...

Yenna har lagt på sig lite extra hull (frk Pajala säger att Y är fet, men hon jämnför ju med dessa magra schäfrar), sen bäddar hon allt som är gjort av tyg, mattor, soffor och andra textiler, hon jagar efter mat och tjuvtar maten som ligger i hennes höjd.
Sista tecknet på att det inte riktig är som det ska är att hon är himla trög!!!
Man kan riktigt se hur hon står och dumglo samtidigt som hon funderar ut vad som förväntas vad hon ska göra...

Läxan från allmänlydnaden var att befästa kommandot LIGG, men det går inte allt för bra för hon hinner glömma mellan gångerna, sen kan hon ju inte ligg på kommando..
Kvinnfolk?!


Foto: Matilda Larsson

.........................................

TACK för tipset Czy, kanske är det ett riktigt spinningpass jag behöver för att rensa ur all dålig energi jag har i kroppen, för vila och avkoppling verkar inte vara rätt medicin denna gång...

Jag jobbade med Åsa förra veckan och kom på att hon har jobbat inom samma branch i ca 20 år och två aktiva barn och en sambo som jobbar borta veckorna och denna människa klagar aldrig.
Hon lägger ner sin själ i sitt jobb och är alltid trevlig med arbetskamrater och boenden, hemma ställer hon upp och är en engagerad förälder.
All heder till denna människa!!!

Jag måste skärpa upp mig i mitt gnällande, för jag ska vara tacksam för det jag har och det är ingen annan än jag själv som väljer att jobba heltid, idagsläget är det många personer som skulle vara mycket glada om jag gick ner  tid.
Men i dessa bistra tider känns det säkrast att gå heltid, ifall det blir mer indragningar.
Sen är det otroligt skönt att ha kvar pengar på kontot när månadens lön kommer, man har inte slut pengar i mitten på månaden och att kunna unna sig själv och familjen olika saker.

Dygnet kommer alltid att ha bara 24 timmar och det är ju inget nytt med det, det gäller att prioritera om -igen.

Var rädda om varandra!!!

//Linda




Kommentarer
Postat av: Barbro

Hallå Linda...Det är bara Pajala som har en mager Schäfer :))

2009-09-22 @ 19:46:31
URL: http://jebas.com
Postat av: Czy

Ta hand om dig - kram!

2009-09-23 @ 07:29:01
Postat av: Carro

Låter lite jobbigt med en trög skendräktig tik där hemma fast lite skoj också. Hoppas det går bra med bantningen. =) Ibland måste man få gnälla lite...

2009-09-23 @ 07:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0