Torsdag...

Idag har jag passat på att miljöträna pojkarna litegrann, jo ni läste rätt...


Hittat i mobilen från vinter -08...

Alltså grabbarna Bus håller sin mor med jobb mest hela tiden då de är vakna och egentligen är det lugnast om vi håller oss hemma, men man kan ju inte bara sitta hemma och glo?!
Så på förmiddagskaffe till Grelsbyn, men egentligen skötte de sig ganska bra, jag fick bara säga åt dem några gånger.

Jag kan inte förstå, för med flickorna räckte det med att säga en gång att så gör man inte, men grabbarna de hör lite sämre än så.
Ibland är jag så less min egen röst att jag vill kräkas .
"nej, Lucas/Oscar gör inte så"...
"ajaj, inte röra"...
"Nu hade han den före dig"...
"snälla gå ner från bordet"...
"hoppa inte därifrån"...
"du lär Lucas"....


Eller är det så att jag har glömt bort tiden då Matilda och Frida var små?
Kanske det har med min ålder att göra???

Det här med barnuppfostran är ingen lätt sak att ha att göra med!!!
................................................................

Igår var jag på Halljärv och sprang, men det var i varmaste laget för hundarna eftersom att de inte hittar något blött dike att lägga sig i.
Jag fick själv se mig besegrad av femman på två ställen, det kan ju beror på värmen och/eller att det är ca en vecka sen jag sprang sist.
Mitt i spåret kom tanken på att delta i marknadslöpet, men det är ju mer som en tävling och jag springer ju inte så himla fort, vi får väl se hur jag gör.

Idag har det inte blivit någon motionsrunda för mig, jag åkte till Rödupp istället då barnvakten anlände och satte sprätt på nästan 600 kronor, men snyggt blev det.


 
Vi tränar focus.....

Petra och Jimmy var förbi idag, Petra passade på att hjälpa mig med att få in "slut" med Yenna.
En frolic på ett platslock bakom Yenna och då hon såg på mig kommenderad jag "slut" och tanken var då att hon fick gå och hämta sin frolic och efter några om och men fattade hon poängen.
Petras jobb var att förse locket med godis och visa Yenna var belöningen fanns.

Jag öppnade munnen och morrade till då hon var på väg till belöningen utan mitt ord och genast tog vi ca fem steg tillbaka i träningen.
Jag måste lära mig att hålla käft och ha tålamod att vänta in det rätta beteendet från Yenna.

Nu väntar lite rödvin på grannens altan...

//Linda.


Kommentarer
Postat av: Carro

Låter som en trevlig avslutning på dagen. =)

2009-07-03 @ 06:20:21
URL: http://bararepig.blogg.se/
Postat av: Catherine

Nänä... du har inte glömt!!!

Har ett mycket färskt o tydligt exempel på hur mycket bättre flickor hör, lyder o samarbetar... samt INTE gapar o skriker... HON heter Edith o är knappa två år yngre än sitt vrålande monster med knäck i öronen till storebror! =D



Ha det gott med go-ungarna... det bästa vi har!

2009-07-03 @ 06:26:14
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0