Tillfrisknande...

Yippie!!!
Jag kan känna att vi håller på att bli friska, äntligen...
Nu väntar vi bara på att Frida ska få magsjuka och grabbrna ska få bättre konsistens på skiten =).
Sen är vi friska från detta elände.

Håll tummarna att Oscar håller sig frisk, för jag har beslutat att bara ge Oscar kåvepenin två gånger om dan, för han kräks upp allt jag får i honom av denna äckliga medicin. Under tiden han varit sjuk har han gått ner ca 1.8 kilo, vilket är ganska mycket för honom...
Så det är att välja mellan pest eller kolera.

Synd att det bara att det är - 25 garder ute =(.
Vi bor i nordpoolen.
Men vi nordbor lever på hoppet och tror att till helgen har vi ca 10 grader kallt och det passar ypperligt med första skoterturen med pulkan fullpackad med friska barn och hundar =).
Det skulle vara det.

Flex kulor har hängt mycket löst dessa dagar sen han kom hem från Jock...
Men nu tre dagar efter hemkomsten har han börjat fatta att det blir inget den här gången heller.
Så nära men ändå så långt ifrån. Stackars hundkrake =)...
Nu när värmen kommer ska jag ut i skidspåret med hundarna, Flex ska dra och Yenna ska få glida med.

Öppnade dagis räkningen igår och då var dessa dagar förstörda...

Kan inte fatta hur den kan vara så dyr, de måste ha räknat fel på inkomsten, vi betalar 1700 för två barn och de är på dagis max 15 timmar i veckan.
Låter inte det mycket?!
Eller tillhör vi höginkomsttagare, det har jag svårt att tro...
Jag jobbar 50% som undersköterska och min sambo är mekaniker, men vi är glada att vi har jobb båda två, tro inget annat men det känns ändå fel då de är så lite och ändå kostar så mycket.

Jag har valt att jobba mindre och ha lägre i lön för att kunna vara hemma med barnen och inte behöva ha dem på dagis nio timmar om dagen fem dagar i vecka och ändå är avgiften så hög.
Den tar en fjärde del av lönen...

Nåja ska försöka få tag på Ann-Helen och kolla upp saken istället för att sitta här och gnälla om världsliga ting...
Tyvärr var det inte räknat fel...

Sen bör vi alla tänka på:
"Lär dig livets svåra gåta Älska, Glömma och Förlåta"...

// Linda


Kommentarer
Postat av: Catherine

Haha... ett något lätt ironiskt garv... jag skönjer en "ljus" framtid!



Säkert hamnar man väl i nån slags åtgärd, måste ha en bil till, får ut någon krona mer än föräldrapenningen just nu o så måste man betala dagisavgift! Det blir att låna för att ha råd att jobba!?

Jo jo...

Det är bara att hoppas på travmiljoner! =)

Och, uselt av Ökx att dom inte har vårdnadsbidrag för föräldrar med småbarn!



Skönt att ni börjar känna er friska!

Jag har lidit med er!

2009-01-02 @ 23:36:40
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Linda.

Till Cathrine:

Jag tror faktiskt att vi skulle ha kommit billigare undan om vi skippat dagis, varit hemma helt och ta ut vårdnadsbidraget...

Kanske jobba någon kväll eller helg för att dryga ut vårdnadsbidraget.

Det är ju sjukt!!!



TYVÄRR har du nog inte helt fel då du gissar din framtid...

Nää det är inte konstigt att mer barn räknas som fattiga i dagens Sverige med alla konsiga årgärder.

Nåja det finns de som har det mycket värre än mig ang. utgifter och inkomster.



TACK för medlidandet, det värmer!!!

//Linda

2009-01-03 @ 13:11:17
URL: http://flexis77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0