Överkalix hundarnas place?!

I Överkalix tar vi in våra hundar på de flesta affärer, här behöver vi inte knyta upp våra älsklingar utanför affären och vara rädda för att de ska bli stulna.
Eller jag har aldrig sett en hund inne på Konsum och Ica , men på vissa frisörsallonger, möbelaffärer, bensinstationer, klädesaffärer, mest troligt på cafeét, tygaffär, vårt fina hotell tar gärna emot hundar...
I och för sig är det nog inte alla slags hundar som är välkomna, för det är ganska samma raser som man ser inne och shoppar med sina mattar (för det är oftas matte som håller i kopplet).

Det skulle vara intressant och se vad expediten säger då "Tage Svensson" från någon utby kommer indundrandes med sin galna jämthund som bara har ett rep som koppel då han ska köpa olja till bilen???
Då gäller kanske "Hundar förbjudna"-skylten helt plötsligt.

Mina hundar kommer aldrig med mig in på affärer, jag tycker att det är respektlös mot alla människor som lider av svår astma och allergier att ta med sig dem in!!!
Trots att jag bär dem i en väska eller bara "just" ska in kan det finnas personer som kan få ett astma anfall.
Affärerna är väl ändå till för oss människor och inte för våra fyrbenta vänner?!

Bara mina tankar denna tidiga kväll...

Förövrigt är tapeterna och golvet på plats och bilder kommer inom kort =).
Har hittat en praktisk kökssoffa på blocket som jag tror att jag ska köpa, inspererad av Petra ska jag måla om den till vit...

Trevlig helg!

//Linda.


Kommentarer
Postat av: Ullis

Wow, vad kul!!! Kommer över och inspireras nån dag:)

Påbörjar mitt måleriprojekt på måndag!! :)

Kram

2009-01-24 @ 22:34:39
Postat av: Catherine

Och, antagligen ryms väl de där hundarna lätt i en liten väska också?

Kan riktigt se det framför mig!

Mina hundar får också finna sig i att vara just hundar! Och stanna kvar ute, fastknutna i en stolpe!

Tror dom är rätt nöjda med det...

2009-01-24 @ 23:06:21
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0