Kylan försvann...

Redan igår så Frida, hundarna och jag for på en sparktur på ca 40 minuter, runt Tallvik vid sju tiden.
Det var väl kring - 11.5 men det grinade ganska illa.

Sen imorse före frukost drog jag och hundarna till Lappberget, klockan 08:47 parkerade jag "peggan", men inte var jag ensam där, AnnaLenas volvo stod parkera där.

Jag gjorde värsta misstaget att ta båda hundarna med mig, det blev ett fiasko...
Yenna ska ju bara "lolla" med så henne hade jag lös, med ett koppel med mig.
Hon skulle leka med Flex som ändå skötte sig ganska bra och var fokuserad på att dra till den första branta uppförsbacken, då börjar han med sitt jävla fjantande och ska hoppa upp på mig och "gå fot", nog trött vil jag bara skrika:
-Förbannades jävla hundjävel du ska ju draaaaaaaaaa!!!
med det kommer "bara" ett djupt morrande från mig och jag vet ju att han inte förstår vad han gör fel, stackars hunden.
Man kan väl säga att det gick bra ca 1.5 kilometer sen var det kaos i ca en kilometer för att sen ordna till sig de sista 500 meterna. 
Jag var lite överambiös idag!!!

Men hur kommer det sig att han drar skitbra efter skoterspår men efter skidspår blir han så tjorvig och håller inte alls lina sträckt?!

Min nya taktik är att köra femman med Flex, sen in med honom i bilen och ta Yenna runt trean.
Men då måste jag alltså åka åtta kilometer varje gång, orkar jag det?!
Altenativet är att köra trean med Flex och 1.5:an med Yenna, beroende på hur jag har med tiden.

Sen åkte vi till mamma och pappa där jag passade på att bada odågorna, på grund av husses missnöje med deras lukt.
Nu luktar de ljuvligt gott.

//Linda


Kommentarer
Postat av: Ullis

Värsta Kalla!:)

2009-01-18 @ 09:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0