Jag är lite kääär =)...

Igår såg jag en dokumenter om Lars Winnerbäck och han verkar vara en såååå fin människa...
Oj, vad bra texter han skriver...
Vilken kille!!!


vill ha hans låtar på min mp3


Kylan har slagit till igen, - 26.8 grader och nu trotsar jag inte kylan.
Ikväll blir det en snabbis runt industriområdet med dogsen.
Kommentarer som "Tokan" ger att vi hundfolk är duktiga med våra hundar värmer så i mitt hjärtat, tackar tackar.
För iallafall jag har ofta dåligt samvete för mina hundar, men i och med att jag prioriterat (hatar det ordet) mina intressen så känns det nu bättre att aktivera hundarna en gång om dagen med spark- eller skidtur istället för spinningen.
Jag älskar verkligen spinningen, men det finns inte tid för den i mitt liv just nu.

Det finns för många personer som vill köpa hund bara för för att ha en.
Hur realistiskt är det att köpa en hund för ca 15 000 kronor om man har en förmåga att alltid gnälla att man inga pengar har?!
Visst är själva köpet dyrt, men man får inte glömma bort allt annat som kostar med hundar b la maten, veterinär, försäkringar, hundsaker och all kostnad man lägger ner på kurser och medlemskap till olika klubbar man bör vara med i.
Vill man ställa ut hunden kostar det från 250 - 380 kronor för en utställning eller ska man tävla kostar det också från 150 kronor (tror jag).
Hunderiet är ingen billig hobby man har och det är något man måste jobba med hela tiden, man kan inte ha som största intresset att ligga i soffan och pilla sig i naveln om man ska vara en bra hundägare med en hund som mår bra.
Det är många som glömmer det!!!  
Nog om detta....

Idag har jag varit på massage på "Vinden".
Massor av späningar i nacken´och bröstryggen, måste tänka på min hållning och avslappning.
Avslappning för mig gör att jag bara blir stressad och spänd.
Men avslappning är även att musklerna slappnar av efter ansträgning, så jag får köra på det =).

Snälla mamma glöm inte blodtrycksmedicinen då du är på nätet och läser bloggar!!!
Det är inte bra för hjärtat att bli så där upprörd...

// Linda.

Kommentarer
Postat av: Catherine

Åh... nu blev jag ju nyfiken! Vilka bloggar läser din mamma??? =D

2009-01-15 @ 22:31:38
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Tokan - igen

Du gör helt rätt. Lyssna på kroppen och själen. Din familj och dina fyrbenta vänner ska du vårda ömt.

För att mjuka upp, slappna av, bättre hållning - YOGA!

2009-01-16 @ 12:32:56
Postat av: IdaA

Jag håller med dig fullständigt ang. hundköpen. Men det jag blir mest uppröd över när folk köper en blandis med den summa pengar det kan röra sig om mellan 4000-20000 kr, det dom får på köpet är en hund som saknar stamtavla och så får dom inte veta vilken typ av hund dom får och vilka sjukdomar dessa raser kan medföra, det måste ju vara tragiskt att man som någon slags uppfödare kan utsätta en sån slags valpköpare för. MItt var det är så kommer denna valpköpare på oxå att jag är ju intresserad av att kunna plocka olika championat i hundsporterna som finns i Sverige och så kan dom inte göra det med sin blandis. Jag blir så upprörd!!!!

2009-01-16 @ 22:14:51
URL: http://idaand.blogg.se/
Postat av: IdaA

Lars Winnerbäck är skit bra, jag diggar han!!!

2009-01-16 @ 22:15:42
URL: http://idaand.blogg.se/
Postat av: Catherine

Du är utmärkt! =)

2009-01-16 @ 22:42:37
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Petra

Det kostade 295 Kr så jag kan andas ut :) hehe...

Du vet de kan anses som många kronor att lägga ut enligt vissa när de gäller "dom där hundarna"

2009-01-16 @ 22:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0