Ett nytt försök...


         
Flex älskar mat....

Med draget i Lappberget...

Och denna gång är jag inte allt för ambiös utan tog bara en hund åt gången.
Först ut denna gång var Flex.
Vi började på att åka 1.5 km (vi ville inte åka om "larsonsjärn-Bosse") och jag var lite i chock, för Flex drog på så hemskt bra.
"Go with the flow" tänkte jag och satsad på en trea, men men men......
morrrrrrrrr........ jag säger inget mer...

Nåja nu en timma efteråt har jag valt att se på det hela så att om jag har en hund som är bakom mig med ospänd lina blir det betydligt bättre träning för mig!!!
Ingen som drar mig runt spåret, tvärt om jag får dra honom.
Det vi behöver är lite positivt från mig så att han inte blir så låg.
Se jag vet vad som är felet, alltid en början.

Då jag satte in Flex i bilen varvade jag ner litegrann och andades innan jag tog ut Yenna.
Henne skulle jag bara introducera med skidorna, stavarna och selen, hon var lite avvaktande mot skidorna och stavarna och på de skidåkare vi mötte en bit bort skällde hon på, men det var bara två,tre skall.
Men det gick bra för henne, jag är rätt nöjd med skidturen idag, det blev 6 kilometer.

Då jag kom hem hade Matilda lagat köttfärssås och spagetti, min favorit, så det var bara att kasta sig i duschen och sen sätta sig vid ett dukat bord, älskade barn vad ni är duktiga =).

Mitt hus är sååå stökigt och saker överallt.
Jag längtar tills denna renovering är färdig och vi har fått alla möbler på plats och kanske ha kunnat köpa vitrinskåpet från ikea som jag vill ha, men det kostar ca 3500 kronor och dessa pengar har nog inte jag iallafall inte just nu, tyvärr!
Vi är på gång med vardagsrummet, igen, och nu har Martin kommit för att hjälpa oss och då går det undan, Martin är en arbetssam pensionär i sina ästa år =)
Han har hjälpt oss med vår altan och köket och nu har han kommit till vår undsättning med vardagsrummet.
Till och med Henrik sa idag att snart får vi se tv här nere och det är mycket positivt, Henrik är en ganska realistisk person.

En seriös tanke slog mig för någon vecka sen och det var att anlita Överkalix städfirma en gång i veckan för veckostädning, alltså dammtorkning, dammsugning, toalettstädning och vaska golven på nerdevåningen.
Undra vad det skulle kosta?!
Tänk vilken befrielse att slippa veckostäda, bara hålla tvättstugan kontrollerad och sköta dammsugningen och detta plockande förståss.
Ja det skulle vara helt underbart eftersom att jag hatar att städa.
Men kanske skulle det kännas konstigt att ha en annan människa hemma och ta hand om ens skit, jag vet inte....
Jooo det känns nog lite konstigt när jag tänker lite närmare på det...

Vet inte om jag har skrivit att jag förlängt min ansöka om att jobba 50% till den 31 maj och det känns skönt.
Så det blir dessa latmansdagar hela våren.
Om jag har tur får jag fortsätta på Annas rad.
Härmed ska jag dock inte delta i några diskussioner som uppstår på mitt jobb.

Lägger in en bild på en av alla människor som gör mig glad.



Oscar vägrar sätta på sig rosa strumpor för att det är tjejstrumpor med tjejfärger, men lillebror klär sig gärna i både rosa och långklänning =).

"Ge mig sinnesro att accpetera det jag inte kan förändra
och mod att förändra det jag kan
och förstånd att inse skillnaden"...

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Sara Andersson

Oj oj vad Oscar var fin i klänning:) När han blir stor kommer han att dö om han får veta att du satt ut ett kort på honom på internet med kläning på :)

Ha det bra

Kram Sara

2009-01-18 @ 21:37:46
URL: http://www.clics.se
Postat av: AnnBritt

Förstår precis vad du menar med diskussioner på jobbet... Jag har också jobbat där !

2009-01-19 @ 01:07:48
Postat av: Catherine

hehe... läser i din blogg att du vill köpa o få plats med vapenskåpet bla bla bla från IKEA...

ehh

DÅ hajade jag till, läste en gång till o kände mig lite smådum när jag såg att det står vitrinskåp ju! Snacka om tunnelseende o att läsa det man tror att det står!



Snygg klänning! ;-)

känner igen det där med att välja bort vissa färger, rosa är blä hos vår treåring också! "Dittos!" vrålar han...

2009-01-19 @ 01:41:25
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sara de var ju lucas som jag klädde på.

Oscar fick jag inte ens på rosa strumpor :)

2009-01-19 @ 15:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0