En utmaning...

Jag har länge tänkt åka femman på Lappberget, men inte vågat för jag trodde inte att jag skulle orka runt.
Men idag åkte jag femman på Lappberget och inte var det så farligt, men ack så tungt.
Jag hade blodsmak i munnen halva vägen och nästan tungt att andas nu när jag kommit hem.
Men jag åkte den och kommer att åka den igen på torsdag!!!

Jag jobbar med en av världens snällaste personer, hon är drygt 60 år och har jobbat inom mer än halva sitt liv, ändå är hon alltid snäll och glad. Ger de gamla det där lilla extra, som tyvärr många vårdpersonal glömt bort att ge.
hon är ärlig och man skrattar med henne och man gråter med henne...
Denna kvinna har fått mig att ta mig till tandläkaren och nu även att åka femman på Lappberget.
Hon är själv helt frälst i skidor och har åkt vasaloppet ett antal gånger. Och manat mig att prova på femman, så hela vägen runt tänkt jag att hon hade ju rätt jag klarade det ju, fast hasigheten inte var allt för hög i de tyngsta backarna =).

Flex förväntning på aktivitet var så hög redan på gården här hemma medans jag packade in skidorna i bilen så han fick allt sitta i bilen medan jag åkte på Lappberget, snopen som bara den satt han i baksätet och såg mig åka iväg utan honom.
Då jag åkt klart åkte vi "bakom" Lappberget, Halljärv, och där fick han komma ut och dra ca tre kilometer efter ett skoterspår, nöjda båda två åkte vi hem och åt lite mat.

Yenna fick stanna hemma denna gång och så ska flickorna få ta en promenad med henne i eftermiddag.
Det kan ju vara bra att skilja dem åt ibland.

Hade en så trevlig kväll igår, Henriks bror och tjej var förbi på kvällen. 
Vi åt lite ost och kex drack både vitt och rött vin. Kunde prata i lugn och ro då gossen sov.
Vi hann börja planera en Kåbdalis resa under vecka 16, få se om det blr av och vilka som kan tänkas komma med detta år.

Nu väntar jag på att flickorna ska komma hem från Piteå och sen ska jag iväg och jobba.

//Linda

Kommentarer
Postat av: Petra

Bra gjort!!! Femmans backar är inte att leka med.

2009-01-11 @ 23:45:41
Postat av: Ullis

Du är så duktig!!!!!

Ska vi ta en promm imorgon?

2009-01-12 @ 00:00:57
Postat av: IdaA

Gudars vad duktig och hurttig du är med skidorna. Jag som inte ens har hunnit ställa mig på mina nå under denna säsong, jag skäms nästan. Måste ta itu med det där...Hade bra*

2009-01-12 @ 23:08:26
URL: http://idaand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0