Lactos intolerans???

Egentligen har jag misstänkt det ganska länge, men inte velat inse det.
Jag tillhör ju dessa människor som lever lite som det jag inte vet mår jag inte dåligt av, eller det som inte syns finns inte.

Nåja, nu har jag tagit tag i Lucas taskiga mage, han har ju haft diarré mer eller mindre sen sommaren och nu efter magsjukan? är skiten lösare än någonsin.
Så efter ett samtal med en sköterska på bvc ska jag ta bort allt som innerhåller mjölk i hans mat, det blir att handla soya produkter och nitiskt läsa alla varors innehållsförteckning, men det kommer att bli bra.
Vi kommer alla att äta lactosfri mat, jag ska inte börja laga olika maträtter utan anpassa vår mat till Lucas.
Dagis är också informerad och det var då inga problem att få spec. mat till honom, personalen var så tillmötesgående.

Så nu kör vi!!!

Imorgon ska jag anmäla fyra hundar till SSRK utställningen i Piteå, 900 kronor...
Flex får några chanser till, fast jag vet att han "bara" håller måttet för ck, men kanske står turen på vår sida och vi kan plocka hem ett cert =) Det beror ju lite på motståndet.
"Hoppet är det sista som lämnar människan"

För Yenna har jag ingen aning om hur det slutar, hon och alla hennes kullsyskon är så otroligt lika varandra och fyra av dem är riktiga pärlor.

Det ska bli roligt med en dag i ett ridhus och se på massa snygga hundar och umgås med alla hundmänniskor, plockar man hem en och annan rosett är ju inte så dåligt de heller...

Ikväll blir det en välbehövlig koppelpromenad för hundarna och mig.
Det har blivit alldeles för många spring och lek promenader så få se hur de uppför sig i kopplet.

...........................................................................................................................

Kl 21:39

Det blev ingen koppelpromenad utan äldsta dottern och jag gick efter "Bojjes" skogsväg ca en timme.

Mitt i den mörka skogen med bara pannlampan som ljus flyger en större skogsfågel upp bara någon meter från oss.
Jag går först skriker till och duckar, Matilda fattar inte riktigt vad jag håller på med?!
Men jag kan säga att jag blev skiträdd innan jag fattade vad det var som lät.
Alla som hört en fågel lyfta vet att det låter ganska mäktigt, de kraftiga vindslagen...

Middagen blev ris med lactosfri korvstroganoff, helt okay tyckte alla i familjen.

Tack och godnatt!

//Linda


Kommentarer
Postat av: Catherine

Ja... inte avundas jag er!

För, jag har testat, en dryg vecka helt utan mjölk när Edith hade kolik som värst...

och, det är ta mig 17 mjölk i ALLT tror jag!

Lycka till... hoppas det inte är just det!



Ingen Linda, Lucas o Oscar på öppis idag!

Kanske på onsdag? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0