Beslutsångest!!!

Kan ni hjälpa mig???


Ska jag köpa eller inte???

Denna Reima Tec overall är nedsatt till halva priset, ca 750 kronor.
Oscar har idagsläget en begagnade Reima bullerbong i samma storlek, 104 cl, men den har lite små hål här och där.

Jag är lite tveksam om Oscar kommer att kunna ha Reima Tecen nästa höst, men vi har ju en lillebror som kan ta den kanske nästa vår, eller är den för stor för honom då???
Lucas har storlek 86 cl på sin overall detta år.
Hjälp hjälp hjälp...
...........................................................................................

Idag har jag jobbat extra för att tjäna in lite av det jag missar då jag hade VAB (vård av barn).
Pojkarna var helt slut då jag kom och hämtade dem från dagis, det gäller att härda ut för oss alla den tid Oscar måste vara vaken, han är inte så go´och glad om jag säger så =).

Hur jag hinner med allt och orkar är för att jag har så många underbara människor i min familj!!!

Våra söner är två livliga pojkar som är nöjda för det mesta.
De har en trygghet i sig själv som gör att de trivs med de flesta människorna, finner sig i det som bjuds och går till sängs tidigt på kvällen!

Mina älskade flickor hjälper till ganska mycket här hemma, då pojkarna slagit igen sina blå, ställer flickorna upp och är barnvakt så jag kan gå ut, åka skidor, träna eller bara hälsa på mina vänner.

Min käresta är pappa på heltid och jobbar 125 %, allt för att jag ska kunna jobba mindre och vara hemma mer med barnen, han är helt enkelt bäst.

Mamma och pappa
trots att de jobbar 100% ställer de upp och hjälper till med allt möjligt, deras hem är lite av en fristad till alla barnen utom Lucas som än så länge är för liten =).
Då de behöver lite semester från sin tjatande mamma och alla jobbiga syskon kan de åka till Jock och bara vara!!!

Svärmor vill oss alla väl och har ofta en hjälpande hand över...

Ifall det kniper och det inte är marknad eller juldagen så ställer alla mina och H´s syskon upp och hjälper oss.
De söver, matar och byter blöja på de små och aggerar taxi, är biosällskap eller läxförhörare till flickorna.
Och alla dessa ungdomar gör det med glans, vad gör väl det om blöjan kommer bak och fram någongång?!

Fattar ni vilken tur jag har med alla dessa underbara människor runt omkring mig, som hjäper mig för att jag ska må bra och kunna utvecklas?!
Jag är en ganska egoistiskt människa =)...

//Linda

Kommentarer
Postat av: C

Man får vara egoistisk. På så sätt är det bra att bo där vi bor - nära till nära o kära =)

2009-02-19 @ 08:10:48
Postat av: Emma

Hej där!!

Klart man ska använda sig av det sociala nät man har!! :) bra för en själv, och bra för barnen!



Hm...overall...jag gillar ju ellos overaller, och man får ju nästan två för priset av halva Reima... men gillar du Reima, och brukar använda dem så tycker jag du ska slå till!! Visst kommer Lucas att kunna ha den nån gång. Eller...om det blir nån fler ;)

Om inte annat har de ju bra 2ahandsvärde och går att sälja på blocket.

Bla, bla... Hittade hit via din grannes blogg (U).

Kram

//Emma på Tallvik (dopkollega...eller vad man säger???)

2009-02-19 @ 15:48:37
URL: http://scrapemma.blogspot.com
Postat av: Sara Andersson

Jag tycker att du har så bra funderingar. Du är tacksam mot ert sociala kontaktnät som ni har. Tänk dom som inte tänker som du och inte är medveten om hur bra de har det med många runt omkring som kan hjälpa till, för det är något som behövs när man har många barn. Du är så himla bra. KRAM

2009-02-19 @ 19:48:35
URL: http://www.clics.se
Postat av: Ullis

Hej goa du!

Visst förstår du att de människor som finns där för dig, finns där för att du är den superfina människa som du är!

Kram

2009-02-19 @ 21:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0