Tankar kring...

att eventuellt kastrera Flex.
Jag har funderat på det ett längre tag och egentligen vet jag inte vad som hindrat mig, för jag har ju aldrig haft en tanke på att avla på honom.

Jag tror att det kan bero på att jag alltid tyckt att med en kastrering kan du inte ta bort ett inlärt beteende, men det kanske kan den hjälpa mig att komma någonstans med min träning utan att behöva hamna i så många konflikter med honom...
Sen skulle det ju underlätta i samband med Yennas löp också, jag kan ju inte kräva att mamma ska ha hand om min hund i en vecka för att den andra hunden löper!

Näää Flex, man kan väl säga att dina kulor hänger ganska löst just nu.
Ett problem är att det kostar 2900 kronor och det har jag inte idagsläget, men få se nu, vem var det som betalade Nelsons kastrering??! =)

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Catherine

Haha... här kommer värsta förespråkar'n för kastrering! ;-)

Det finns en privatpraktiserande veterinär i Luleå, Stefan Rösäter. Jag har hört att han ska vara tusenlappen billigare på kastrering! (1700:-) Kan ju vara värt att kolla!



Nä, faktum är att kastrering nog är värst för husse/mattes självkänsla, hunden i sig mår bara bra av det! Enda "negativa" är väl som med katter, att de behöver mer motion o mindre käk. Min katt Armani gick ju, välbehövligt upp ett kilo när kulorna försvann!



Själv tänker jag avvakta till hösten, o om Ask håller för jakt (tveksamt, höfterna är kass) så kastrerar jag honom!



( en diskussion om kastrering i bretonklubben, kanske kan vara intressant att läsa: http://www.breton.se/forum/index.cfm?displayMessage=0&messageID=2814 )

2009-04-29 @ 23:07:39
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0