Tack vare...

min vän Carro.
Hittade jag den är:


Hon tipsade mig om Julas cykelkärra för endast 795 kronor.
Kanske det skulle vara någon för oss?!

Mina cykelplaner igårkväll gick tyvärr i stöpet, innan jag kommit ut från kvarnvägen var bakdäcket tomt på luft, sånt gör mig så irriterad.
Täntke att jag kör lydnad istället ute på gatan.

Flex var alldeles hjärndöd, han fattade inget av vad vi lärt in tidigare, det mesta var som borta.
Och det kan ju bero på att jag inte tränat lydnad med honom på ca 10 månader!!!
Jag körde inkallning och den har alltid fungerat bra sen skulle jag testa linförigheten och här var det inte så roligt, han var alldeles för het och var ca en meter för långt fram, vid halt satt han och vädrade efter granntikarna så kontakten blev inte alls bra. Irritationen som byggds upp i och med punkteringen fortsatte bara tt växa så jag bröt innan det var för sent.
Så Flex fick avsluta kvällen med att klippa klorna, vilket var välbehövligt!

Yenna är som ett yrväder.
Jag började med kloklippning och gick sen över till sitt - stanna kvar.
Som belöning hade jag godis, jag provad med att leka/kampa men det fungerade inte på henne, Yenna fick inte tillbaka koncentrationen efter kampleken.
Sitt - stanna kvar gick bra, lämnade henne ca tio sek på två meters avstånd, hon höll kontakten hela tiden.
Sen gick jag över till att träna ingångar med hjälp av överdrivna handrörelse med godis, som visade henne var hon skulle komma in och sätta sig.
Efter dessa övningar var gumman ganska trött i huvudet så det var färdig tränat.

När jag kom in började jag leta efter "hundbibel" som mamma köpte till systeryster och mig, men som jag slarvat bort...



Jag har letat den tidigare utan resultat men provad igen igårkväll, men mitt letande gick över i frustation och allt sluatde med att jag var så förbannad att jag fick sådan hjärtklappning och gick och la mig, klockan halv tio.
Har jag lånat ut den till någon?
Eller kan någon siare hjälpa mig?

Planen för dagen är hundträning i "backen", samma moment som igår för båda hundarna och sedan en promenad upp till tv-masten.
Sen jobbar jag ju faktiskt idag!!!

Mötet i måndags resuterade i att jag fick veta att jag sitter ganska säkert, men jag vet ju inte vars jag blir placerad och vi blev också informerade att det blir ett totalt vikariestopp, endast vikarier får tas in vid ensamarbeten!!!
Och det blir ju ingen besparing om man säger bort poolen men tar in andra vikarier.
Det tror jag aldrig kommer att fungera, verksamheterna kommer att ta in vikarier och till och med på kvaltid, för det har ju hänt förrut!!!
Sen kan jag hålla med om att reducera poolen med ca tio personer, men ha kvar utbildad personal som kan täcka upp på alla verksamheter vid kortfrånvaron!
Min inställning till socialchefen förbättrades en aning, det är ju positivt.

Men att säga upp ca 17 personer, eller spara 7.8 miljoner inom vården och inte minska på boenden kommer att få konsekvenser på den vård de gamla kommer att få och med det kommer även att göra att Lex-Sara ökar, med all rätt.

Igår var det dax för utvecklingsamtal (på min tid hette det kvart-samtal) och än är det så trevligt att gå på dessa samtal för båda mina flickor sköter sig så bra i skolan.
Både kunskapsmässigt och med kompisar och lärare, när man får höra det så värmer det i modershjärtat!!!
Det känns så skönt att läraren har förmågan att se bakom fasaden och ser att det inte alltid är som det ser ut att vara, man måste se längre för att se och förstå sanningen!!!
Men Matilda fick ju saker att förbättra, och det ska vi tillsammans hjälpas åt att förbättra, för tillsammans kan vi hjälpas åt bara vi har förmågan att se vad problemet är!

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Petra

Men knasboll!! Boken är ju hos mig!

2009-04-22 @ 11:47:26
URL: http://phira.blogg.se/
Postat av: Catherine

Om du inte tänkt använda Flex i aveln, varför inte kastrera?

Ni skulle få det betydligt lugnare med löptikar! ;-)

Och kontakt/koncentration blir ju heller inte sämre utan kulorna som stör!

2009-04-22 @ 17:12:34
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Czy

Om du visst vad skönt det är att höra att det finns fler virrpannor/Dorisar ute i världen =)

2009-04-23 @ 10:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0