Småbarnsföräldrar...

oftast älskar vi ju våra av våra hjärtan, men ibland......
Eller älskar dem gör vi väl, men man måste få hinna hämta energi någonstans ifrån...

Jag kan sakna "spontana" barnvakter, ni vet de där som kommer förbi och frågar om de kan låna pojkarna/barnen ett tag.
Alltid då man frågar om barnvakt har man planerade aktiviteter som måste göras, tänk att bara "bli av med barnen" några timmar och kanske bara sitta i soffa och läsa en bok, eller hinna städa utan att dammtorkshinken blivit utspilld tre gånger.
Men jag är nog bara otacksam, man har ju inte skaffa barn för att inte behöva vara med dem, men det är svårt att fylla på energin om man är med dem alltid och den gemensamma tiden tillsammans med sin käreste blir lidande.

Jag har kommit till en punkt i mitt liv då jag bestämt mig för att inte ödsla energi på människor jag känner att jag inte har någonting gemensamt med, min energi ska läggas på de personer som betyder någonting för mig och vill mig väl.
Jag tror att jag har några kvinnliga hormoner i otakt, känner mig lite djup och gråtmild idag =)...

Inskolningen går bra, Oscar stormtrivs, än så länge och Lucas bara är och är nöjd med det.
Idag har Oscar ledigt och faster Linnea ska vara med honom medans lillebror och jag är på sländan.

Igår var vi i Storbäcken och Lucas brände sina fyra fingertoppar på kaminsluckan, han grät hysteriskt i ca två timmar, stackars stackas lilla enirotroll, mitt modershjärta ville bara brista då han var så otröstlig!!!

Träningen, core, blev inställd då vi åkte på en tripp, känner att jag gärna väljer bort att träna, måste bli slut på det.
Jag måste ta mig iväg på sånt så jag orkar med mitt liv, min rygg, axlar och nacke har aldeles kraschat ihop och jag får gå på värktabletter för att komma igång på dagarna.
Det känns förjävligt!!!

Sen tycker jag att det är konstigt att man lägger ut massa annonser på saker och ting innan man vet vad det är man säljer och om de ens  fungerar.
Men det ligger väl i blodet?!

Mina hundar har verkligen kommit i andra hand för mig under denna vecka, ikväll måste jag ut i skogen med dem.
Låta dem springa av sig, köra lite dummysök och dirigeringar då vi ändå är ute.
Fick precis ett mess av Petra om spårning bakom Lappberget kl 18:00, det blir ju perfekt!!!
Ikväll ska inget komma emellan, jag ska iväg med hundarna!!!

Snart är det helg och flickorna ska iväg till Piteå. 
Kanske vi bjuder syskonen Drugge med respektive på älgfilé och potatisgratäng med mycket rödvin till dryck =)... 

Tack och Hej fr mej...
//Linda


Kommentarer
Postat av: Petra

Halloj, joo du fick ett sms om spårning men fick du inte 2 andra också?? Kan du inte berätta om dom också här i din blogg??? Hehe!! Just nu är jag på skolan, har precis haft förvaltningsrätt så min skalle är slut! Ska bli skönt å sova på bussen ett tag! Vad roligt att grabbarna trivs på dagis! Hoppas vi synns i kväll då!!

2008-09-18 @ 12:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0