Jag vill inte....

stiga upp 05:13 varje morgon....
Jag vill inte hinna dammsuga, dammtorka hela nedervåningen innan klockan har hunnit bli 07:00.
Jag vill inte ha gjort dagens tvätt heller, eller byta två bajsblöjor och två riktigt blöta nattblöjor.
Tycker inte alls att det är bra med tidiga mornar, så man hinner baka bulla, muffins eller matbröd!

Nää just idag är jag mycket negativ till tidiga mornar, inte ens hundarna är redo för morgonrastningen, de har inte ens kommit från sina bäddar.
Tänk att få sova till halv åtta, det skulle räcka för mig.

Nu har jag gnällt i åtta rader och en rubik, nu får det vara nog!!!

Ibland kanske man gnäller lite väl mycket, men om det för ögonblicket känns så tungt så gör det ju det.
Sen finns det ju många många fler som har mycket större bekymmer än att behöva stiga upp tidigt som f_n, det förstår ju jag med!!!
.........................................

Detta blev en helg då det kört ihop sig igen, ovanligt?!

Tävling imorgon kl 09:00 och ingen barnvakt.
Henrik och pappa jagar och mamma jobbar, "ungdomarna" kan man inte be, för det är alldeles för tidigt för dem =).  

Egentligen skulle jag bara behöva ha till pojkarna medan jag tävlar, som mellan 8:45 - max 10:00, tror att jag ska höra med mina snälla vän AnnaLena om huligarnerna kan vara hos henne...
Drar jag ett lågt nummer rör det sig ju inte om så många minutrar.
Att ha med dem samtidigt som jag ska förbereda mig och Flex för tävling känns inte bra, speciellt då inte Henrik är med.
Nää dax att byta bajsblöja nummer tre för dagen *intresseflaggan klockan bli snart halv fem och vi hrar
.............................................................................................

Nu har klckan hunnit passera fyra och vi har ätit middag efter en hel dag på klubben.
Prova på dag med agillity stod på schemat idag, det var roligt.
Eftersom att det är tävling i ettan för mig och Flex imorgon dirigerade Maria oss litegrann. Det gick relativt bra, lite slarv men jag kan inte förvänta mig så mycket annat av honom på grund av att jag inte tränat honom så mycket som jag borde ha gjort.
Vi tar morgondagen som en träning och hoppas att vi ska komma igång med lydnadsträningen på allvar nu då...

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej, lycka till i morgon! Det kommer säkert gå jätte fint för dig och Flex!

2008-09-13 @ 19:17:27
Postat av: Anna-Lena Kaati Nilsson

Hej! Tack, det var snällt! =) Men jag har en rätt så bra kamera och då bara blir det hyffsade bilder ;) Hoppas att det går bra för er på lydnadstävlingen och att du får barnvakt! Mvh Anna-Lena

2008-09-13 @ 21:39:52
Postat av: Ingrid

Sovmorgon är underbart!

Blev väckt på morgon av mellan J vid 9-tiden, som undrade om vi inte skulle börja stiga upp nu =)

Jag har saknat sovmorgon i måånga år, men nu kan jag äntligen unna mig det då och då. Din tid kommer ;o)

Hoppas det gick bra på tävlingen.

Ni "hund-människor" är så duktiga. Jag beundrar er verkligen, kan inte förstå hur nån tycker nått annat.

2008-09-14 @ 17:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0