Jag hade fel...

jag har visst "spontana" barnvakter.
I fredags tog B(m)oster med sig Oscar på städning hos lillebror, de var borta två timmar.
På lördag hämtade mamma pojkarna till Jock för övernattning så både Henrik och jag kunde åka till Piteå på valpkurs, så trevligt.
Middag på Österns Pärla med god kinamat, men ingen trevlig servitör!!!
Så tyvärr gå denna restaurang bort för mig, jag anser att servicen är mycket viktigt då det gäller restauranger, tallriken ska inte rykas bort precis då man ställt ner besticken, eller jag ska hinna fram till kassan innnan jag i en kort ton får veta vad allt kostade...
Sen somnade vi vid tio och sov en hel natt till sju på morgon, helt underbart!!!

Valpkursen gick bra.
Vi fick veta hur viktigt det var att valpens namn skulle relateras till någon mycket positivt.
Sitt stanna kvar, och där fick jag till bakläxa att inte gå för långt ifrån, det är inte avståndet som har betydelse, utan hur länge hunden kan sitta.
Detta kan jag ta med mig med Flex platsliggning som inte är trygg i lämnandet.
Lite inkallning körde vi också med och det gick mycket bra.
Hemläxan blir sitt stanna och namnträningen.


High Score November-News och High Score You Too...

Söndag och helgen är slut och imorgon väntar jobb, skola och inskolning och barngympa med unga örnar...

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0