Inspirerad...

Den senaste tiden har jag talat med många jagande tjejer/kvinnor och de har inspirerat mig till att anmäla mig till att ta jägarexamen och börja jaga.
Anmälde mig till jägarförbundet och håller tummarna att det ska starta en kurs (eller heter det utbidning?) under hösten.
Eftersom att pappa vill bli av med lite vapen har jag gjort en deal med honom så han sponsrar med 50 % av kurskostnaden + att han ska komma med på fågeljakt på farmors marker så fort jag får jaga *,hehe*...
Flex ska kunna gå i praktisk jakt ill nästa höst, så nu ska vi ligga i hårdträning.
Egentligen skulle jag ta den redan för två år sen, men blev ju på smällen * 2 så jag sköt det på framtiden =).
Men nu är jag redo!!!

Åkte med AnnaLena och Frida till Haparanda och Ikea idag.
Blev ca 1000 kronor fattigare och fick en förskräcklig huvudvärk med mig hem.
Vi råkade halka in på Candy World och fick med oss 1,4 kg lösgodis, herre gud!!!

Trevlig helg gott folk och klart slut =)
//Linda.

Kommentarer
Postat av: Catherine

HAHAHA!

Antar att jag tillhör en av dom där inspiratörerna!? =D



Har inte Vuxenskolan "Jägarexamen"-kurs i höst?

Eller Studiefrämjandet??

Och, har du kollat: http://www.e-jakt.se/



Kört hårt! Och lycka till!

2008-09-06 @ 19:16:20
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej. Vad roligt att du ska ta jägarexamen :)

Sen ville jag bara säga tack för en trevlig och rolig sökträning. Hoppas verkligen att vi kommer igång nu och försöker träffas ofta :)

Kram

2008-09-07 @ 19:52:56
URL: http://arctickelpie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0