Stilig herre...


Foto: Ulrika Fredriksson.

Fotot är från den inofficiella utställningen som Överkalix brukshundklubb anordnade.
Tänk att Flex snart fyller fyra år, tiden går så fort...
Vi har hunnit med en del, men jag hade många förväntningar på denna hund då han var valp.
En del har slagit in, andra inte...
Vaför det inte slagit in är för att jag inte lagt ner den tid som hade behövts.
Flex är en otroligt bra hund!!!
På onsdag ska han gå viltspårsprov med KP (kennelpappan) och vi hoppas på ett första pris, även om jag inte har allt för stora förhoppningar...
Men OM de lyckas har jag iallfall ett mål uppfyllt, SVCH = svensk viltspårschampion.
......................................................

Jobbardag idag så pojkarna har varit på dagis från 06:30 - 12:00.
Lucas somnade i bilen på dagis parkeringen och sover än, tre timmar senare.
Han var helt slut i rutan kan man säga =).
Oscar har tagit igen sig framför tv:n.
Potträningen på dagis går inte så bra, han glömmer alldeles bort att pinka på toa så det var tre pinkombyten med hem idag.
Nåja vi har ju tvättmaskin så det är ingen fara...

Det är fortfarande lika roligt på jobbet, att kunna förgylla dagen för de boende är mitt motto...
Idag har jag jobbat med "bra" människor, alla är såna som vill de gamla väl.
Tyvärr är det som på många andra arbetsplatser att vissa bara jobbar för att få pengar.
Man gör inget extra och allt arbete utöver är otroligt bersvärligt.
Det är så tungt att jobba med såna personer...
Men egentligen är det nog tyngst för dem själva, att vantrivas på sitt jobb och inte kunna förändra sin arbetsituation måste ju vara förskräckligt hemskt. Eftersom att man tillbringar så mycket tid på arbete.
För idagsläget, med den regering vi har ska vi alla som har jobb och inte är sjukskrivna vara evigt tacksamma!!! 
Alla regler för arbetslösa och sjukskrivna är ju omänskliga!!!

Köttfärssås och Spagetti blir det till middag idag.
Tyvärr har killen brandövning ikväll, så barngympan blir nog inställd. 
En lugn hemmakväll framför tv:n med flickorna och grabbarna som sover tidigt ikväll.

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0