Riktigt fel metod!!!

Lucas, min lille prins, har börjat klättra och då menar jag klättra.
Utan att överdriva så klättrar han mycket mer än vad de andra tre har gjort tillsammans och det är dagens sanning.
För att vara ärlig har jag nog aldrig förstått innebörden med att barnen klättrar så.
Mina dagar går ut på att flytta ner honom från alla slags höga höjder vi har här i huset detta gånger tusen.

Metoden idag var att låta honom klättra på bordet och stolarna, vinglandes mellan stolarna och till sist upp på bordet, låt honom ramla då lär han sig!!!
Jajaja så fel jag hade!
Han lärde sig inte för fem öre, det han fick var en regäl stooor bula, halva panna är blå och svullen och hindrar jag honom inte är han uppe på bordet igen, suck!!!

Jag fick otroligt dåligt samvete som låtit honom störta i golvet, inte bara en gång utan två gånger!!! Hemska mamma.
Sen kan jag säga med mycket kött på benen att en ettåring lär sig inte av att ramla eller göra illa sig de gör om samma misstag om och om igen.
Nåja, han verkar ju inte ha fått hjärnskakning eller något annat livshotande.

Grått och trist väder...

Nya uppgifter om att Carolin legat vid Lillberget får mig bara att må så fruktansvärt dåligt...
Vi har diskuterat tidigare att hon kan ju faktiskt ligga här omkring, men att det faktiskt skulle vara så trodde jag ju inte.
En bekant håller mycket till med sina hundar och barn vid den aktuella platsen inte vet man vad hundarna hade kunnat nosa fram till, huvvaligen... 
Stackars, stackars alla inblandade i detta hemska som hänt. 
Madelen Fornelid lämnade ett meddelande på insändartelefonen på P4 igår som var mycket tänkvärt och fint!

//Linda


Kommentarer
Postat av: Catherine

Välkommen i klubben! ;-)

Kanske om femton år eller så... får man lite ork tillbaka! (fast då är man väl senil!)

Öppis har väl stängt veckan som kommer...

Leos Lekland på torsdag! Ska ni? Vi ska! =D



Jag har också testat metoden: "bränt barn skyr elden" - HAHAHA! Ramla en gång, låta bli två sekunder (medan man grinar) så klättras det igen!

Men, jag tror dom tål rätt mycket... ettåringarna!



2008-10-26 @ 08:09:40
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0